محافظ از وسایل خانه در برابر قطعی برق
  • 1402/10/03

محافظ از وسایل خانه در برابر قطعی برق

لوازم برقی خانه و آشپزخانه، گران‌قیمت و گاهی کمیاب هستند. تهیه آنها همیشه راحت نیست و باافزایش قیمت سریع لوازم خانگی، نمی‌توان هر وسیله‌ای را به‌سرعت جایگزین کرد. به‌همین دلیل مراقبت از وسایل خانه بسیار مهم است. یکی از عواملی که می‌تواند به تجهیزات ما آسیب برساند، قطعی یا نوسان‌های برق است. با این اتفاق مدام ولتاژهای نامتعارف وارد دستگاه شده و درنهایت می‌توانند آن‌را خذراب کنند. باید به طریق مناسبی راه‌های حفاظت از وسیله‌ها را بدانیم و به‌شکل درستی از آنها محافظت کنیم. در اینجا برای‌تان از راه‌های مراقبت از وسایل خانه بیشتر گفته‌ایم.

از محافظ استفاده کنید

مهم‌ترین کاری که باید در برابر قطعی و نوسان برق انجام دهید، استفاده از محافظ است. محافظ‌ها برای هر وسیله و در ابتدای مسیر برقی خانه می‌توانند نصب شوند. برخی از کمپانی‌ها هم برای راحتی شما همراه با وسیله‌ای که خریده‌اید، یک محافظ هم برای‌تان می‌فرستند. این محافظ وظیفه تعدیل نیروی برق را دارد. تا فقط جریان منظم وارد دستگاه شود و ناگهان یک ولتاژ بالا سبب خراب شدن دستگاه نباشد.
اگر بتوانید محافظ را در ابتدای مسیر برقی خانه بگذارید، می‌توانید از وسایل ریز و درشت خانه مراقبت کنید تا وقتی برق رفت یا دچار نوسان شد، فقط برق منظم وارد دستگاه شود.

از برق کشیدن وسایل

وقتی کارتان با وسایل برقی تمام می‌شود، از خانه بیرون می‌روید یا طوفان در حال رخ دادن است، وسایلی که با آنها کاری ندارید را از برق بکشید. این کار کمک می‌کند نوسان ولتاژ وارد دستگاه نشود و به آن آسیب نزند.
همچنین اگر برق رفت و شما محافظ ندارید، تمام دستگاه‌ها را از برق بکشید. بعد از آنکه برق آمد، حدود 15 دقیقه صبر کنید و بعد دستگاه‌ها را به برق بزنید. با این کار تا حد بالایی خطر ورود جریان برق نامتعارف به وسایل‌تان جلوگیری خواهد شد.

برای هر وسیله یک پریز استفاده کنید

نکته خیلی مهم دیگر استفاده از یک پریز برای هر وسیله است. یعنی نباید با کمک سه‌راهی‌ها از یک پریز برای یخچال، لباسشویی و ظرفشویی یا وسایل دیگر استفاده گنید. رعایت این نکته عمر وسیله شما را بالا می‌برد.

به برچسب ایمنی دقت کنید

خیلی مهم است که از همان ابتدا یک وسیله مناسب با برچسب انرژی و ایمنی داشته باشید. این دستگاه‌ها می‌توانند در شرایط اضطراری بهتر عمل کنند و کمتر دچار آسیب شوند. با این کار سرمایه خود را تبدیل به کالایی ارزشمند کرده‌اید.

خرید قسطی از وامینه

اگر نیاز به خرید وسایل منزل دارید، سامانه وامینه با امکان خرید اقساطی، همراه شماست. در وامینه کافی است ثبت نام کنید و بعد از بارگذاری مدارک، کالای مورد نظر خود را دریافت نمایید. وامینه با بهترین کالا و خدمات همراه شماست تا بتوانید در سریع‌ترین زمان و با بهترین مارک‌ها، خانه خود را تجهیز کنید.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
برچسب ها

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444