نکات مهم درباره نگهداری از وسایل برقی خانه
  • 1401/11/18

نکات مهم درباره نگهداری از وسایل برقی خانه

نگهداری از وسایل برقی خانه اصولی دارد که اگر آنها را رعایت کنید می‌توانید عمر وسایل‌تان را بالا ببرید. علاوه بر این با نگهداری مناسب، می‌توانید بودجه‌تان را صرف اضافه کردن لوازم جدید کنید و دیگر لازم نباشد برای خرید کالاهای جدیدهزینه‌ای بپردازید. در این مقاله از وامینه به بررسی نکاتی پرداختیم که عمر لوازم‌تان را بالا می‌برد.

بالا بردن عمر یخچال و فریزر

از آنجا که یخچال فریزرها شبانه روز در برق هستند، اصول نگهداری متفاوت و مهمی دارند. اولین نکته این است که باید جریان برق ورودی به یخچال را به ترانس متصل کنید. این ترانس از ورود بیش از حد برق جلوگیری کرده و اجازه نمی‌دهد نوسانات برق به یخچال و فریزرتان آسیب بزند.
پس از آن از مهم‌ترین نکات نگهداری یخچال، نظافت و تمیز کردن داخل و خارج آن است. برای این منظور، غذاها و خوراکی‌های فاسد را خیلی زود از یخچال خارج کنید. با این کار از رشد باکتری‌ها جلوگیری خواهید کرد.
فراموش نکنید که نباید یخچال‌تان را خیلی پر کنید. با این کار فشار زیادی به بخش‌های مختلف آن وارد می‌شود و به مرور توان سرمادهی یخچال کاهش پیدا می‌کند.
در نهایت اینکه، حواس‌تان به تراز بودن محل قرارگیری یخچال باشد. با توجه به این نکته، امنیت یخچال حفظ می‌شود و لازم نیست نگران لرزش و آسیب‌های دیگر آن باشید.
در نهایت مراقب باشید که موتور یخچال برودت کافی داشته باشد و گرما و سرمای محیط، روی موتور آن اثر سو نگذارد. اگر قصد خرید قسطی یخچال فریزر را دارید، هم اکنون وارد سامانه وامینه شوید و پس از تکمیل اطلاعات خود برای خرید اقساطی یخچال فریزر اقدام کنید.

بالا بردن عمر لباسشویی

لباسشویی از لوازمی است که نگهداری از آن بسیار اهمیت دارد و اگر اشتباهی پیش بیاید، آسیبی که دستگاه‌تان می‌بیند گاهی غیر قابل جبران خواهد بود. به خصوص اگر لباسشویی‌تان از نوع دایرکت درایو باشد.
حتما لباسشویی را در یک محل مناسب بگذارید تا وسیله‌تان تراز باشد، خیلی نلرزد و آسیب نبیند. پس از آن بسیار مهم است که شوینده را در مخزن درست و به اندازه کافی بریزید. حتما پیش از خارج کردن لباس‌ها، لباسشویی را از برق بکشید و بعد دیگ آن‌را خالی کنید.
مراقب حجم لباس‌ها باشید. لباس‌های خیلی کم یا خیلی زیاد به لباسشویی‌تان آسیب می‌زند. پس حتما به مقدار مناسب لباسشویی را پر کنید و تا قبل از اینکه لباسشویی خیلی پر شود، آن‌را روشن نکنید. اگر قصد خرید قسطی لباسشویی را دارید، می‌توانید وارد سامانه وامینه شوید و انواع لباسشویی قسطی مورد نظرتان را دریافت کنید.


بالا بردن عمر چای ساز

برای بالا بردن عمر چای ساز باید تمیز نگه داشتن آن‌را جدی بگیرید. مثلا می‌توانید از آب تصفیه شده برای تمیز کردن داخل کتری استفاده کنید. اگر به آب تصفیه شده دسترسی ندارید، جرم کتری را سریع از بین ببرید. مثلا می‌توانید مقداری سرکه و آبلیمو در آب کتری بریزید و درب آن‌را باز بگذارید تا بجوشد. با این کار جرم‌ها کم کم از سطح داخلی کتری جدا می‌شوند و کتری‌تان تمیز خواهد شد. با این کار عمر چای ساز بیشتر می‌شود و می‌توانید برای سال‌ها از این وسیله استفاده کنید. برای خرید قسطی چای ساز در وامینه ثبت نام کنید. وامینه بدون سپرده و ضامن امکان ارائه لوازم خانگی قسطی را ارائه کرده است.


بالا بردن عمر قهوه ساز

قهوه ساز از تجهیزات پرطرفداری است که اگر خوب مراقبش باشد، تا سال‌ها برایتان کار خواهد کرد. تمیز کردن به موقع قهوه ساز، استفاده از آب تصفیه شده و تمیز کردن فیلترها، از راه‌هایی هست که می‌تواند عمر قهوه‌سازتان را بالا ببرد. اگر قهوه سازتان مخزن شیر دارد، حتما این بخش را پس از هر بار استفاده، خیلی خوب تمیز کنید. علاوه بر این‌ها، تفاله قهوه و گرد و خاک و... را هم باید خیلی خوب از روی دستگاه‌تان تمیز کنید. روشن ماندن طولانی مدت قهوه ساز هم عمر آن‌را کاهش می‌دهد. به همین دلیل باید به مقدار نیازتان قهوه ساز را روشن بگذارید و اجازه ندهید که دستگاه برای مدت طولانی انرژی مصرف کند. برای خرید قسطی قهوه ساز وارد سامانه وامینه شوید و پس از تکمیل اطلاعات‌تان، خرید اقساطی قهوه ساز را انجام دهید.


بالا بردن عمر تلویزیون

تلویزیون از دیگر لوازم برقی است که در صورت استفاده درست، می‌توانید عمر آن‌را بالا ببرید. اولین نکته مهم تمیز کردن تلویزیون است. اینکه با دستمال‌های مخصوص و نرم این کار را انجام دهید و نگذارید صفحه تلویزیون آسیب ببیند. پس از آن، محل قرارگیری تلویزیون هم بسیار اهمیت دارد. اینوسیله نباید کنار منبع گرمایش یا سرمایشی باشد. همچنین نباید بگذارید آفتاب مستقیم روی تلویزیون‌تان بیافتد. نکته مهم دیگر، زمان استفاده از این وسیله است. بهتر است تلویزیون را برای مدت طولانی و متناوب روشن نگذارید و به ازای هر 3 الی 4 ساعت، یک ربع تلویزیون را خاموش کنید.

اگر کودک خردسال دارید، حتما از محافظ تلویزیون استفاده کنید. این وسیله فاصله‌ای بین صفحه اصلی با دست‌های کودک ایجاد می‌کند. با این محافظ دیگر لازم نیست مدام صفحه تلویزیون را تمیز کنید یا نگران آسیب دیدن آن باشید. اگر قصد خرید اقساطی تلویزیون را دارید، هم اکنون وارد سامانه وامینه شوید و اطلاعات خود را ثبت کنید. پس از آن می‌توانید با کم‌ترین سود و در اقساط بلند مدت، تلویزیون خود را تهیه کنید.


در این مطلب از وامینه به بررسی راهکارهایی پرداختیم که می‌تواند به بالا رفتن عمر لوازم برقی خانه کمک کند. اگر قصد خرید لوازم خانگی قسطی را دارید یا می‌خواهید وسیله‌ای نو و متفاوت را به خانه خود اضافه کنید؛ سامانه وامینه همراه شماست. کافی است در این سامانه ثبت نام کنید و پس از تکمیل اطلاعات‌تان، برای خرید اقساطی اقدام نمایید. تنوع محصولات و برندهای وامینه بی نظیر است و شما می‌توانید  هر برند و مدلی که دوست دارید را قسطی بخرید.


نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444