راهنمای خرید غذاساز
  • 1401/12/18

راهنمای خرید غذاساز

غذاساز از لوازم برقی پرکاربردی است که می‌توانید از آن برای آماده‌سازی انواع غذا، کیک، شیرینی، خمیرها، سالادها و... استفاده کنید. بعضی غذاسازها یک موتور دارند و با تجهیزات دیگر، بر روی همان موتور اصلی قرار می‌گیرد. تعدادی دیگر اما مجموعه‌ای از چند دستگاه هستند و هر بخش با موتور جداگانه‌ای، کارش را انجام می‌دهد. اینکه کدام غذاساز برای شما مناسب است، به عوامل متعددی از جمله نیازتان، فضایی که دارید، بودجه‌ای که می‌خواهید اختصاص دهید و تجهیزات دیگری که دارید، بستگی دارد. در این مقاله از وامینه که سامانه‌ای برای تخصیص اعتبار خرید اقساطی است، بیشتر درباره نکات مهمی گفته‌ایم که در زمان خرید غذاساز، به کارتان می‌آید.

ظرفیت و گنجایش غذاساز

اولین نکته در خرید غذاساز، توجه به گنجایش آنهاست. اگر شما یک خانواده کوچک هستید و لازم نیست برای افراد زیادی غذا بپزید، غذاساز بزرگ نه تنها برایتان کاربرد ندارد بلکه فضای آشپزخانه‌تان را هم اشغال کرده و مشکلات متعددی را رقم خواهد زد. به همین دلیل باید پیش از هر موضوع دیگری، اندازه غذاساز را در نظر بگیرید و پس از آن برای خرید این محصول اقدام کنید.

توان و ویژگی‌ها

برخی از غذاسازها ویژگی‌های مهمی دارند که ممکن است شما به آنها نیاز داشته باشید یا نداشته باشید. مثلا خورد کردن یخ یا آسیاب دانه‌های قهوه! اگر به این قابلیت‌ها نیاز دارید، حتما دستگاه‌هایی را انتخاب کنید که این مزایا را داشت باشد. اما اگر می‌خواهید از مخلوط‌کن استفاده کنید، آبمیوه بگیرید و یا برای درست کردن سالاد، سبزیجات را خورد کنید، به دستگاه‌های ساده‌تری نیاز دارید. پس مطابق با نیازتان، دستگاه غذاساز را انتخاب کرده و با آن کار کنید. با تمام این‌ها، انتخاب غذاسازی که تیغه‌های قدرتمند داشته باشد بسیار مهم است. حتی اگر ممکن است برای مدت محدودی از غذاساز استفاده کنید، دستگاهی را برگزینید که موتر و تیغه‌هایی قوی دارد. چرا که تیغه ضعیف و یا موتوری که درست کار نمی‌کند، به مرور زمان می‌شکند و یا در آماده سازی غذاهایتان مشکل ایجاد می‌کند.
ذکر این نکته ضروری است که اثر برندهای خوب، دفترچه‌های راهنما دارند و توضیحات کاملی را پیرامون عملکردهای دستگاه ارائه می‌کنند. حتما در زمان خرید غذاساز این نکته را بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات کاملی را درباره ویژگی‌های غذاسازی که می‌خرید به دست بیاورید.

جنس بدنه غذاساز

قسمت مخلوط کن غذاسازها می‌توانند با بدنه‌های گوناگونی ساخته شوند که مهم‌ترین آنها، پلاستیک و شیشه است. هر کدام از این‌ها مزایا و معایبی دارند. از جمل اینکه بدنه شیشه‌ای سنگین‌تر است و اگر بشکند، پیدا کردن نمونه مشابه آن، بسیار دشوار خواهد بود. از سوی دیگر، بدنه پلاستیکی سبک‌تر است و در شرایطی استقامت خوبی هم دارد. اما ممکن است به مرور کدر شود و خش بردارد. در نتیجه برای خرید انواع غذاساز باید به روش استفاده‌تان هم فکر کنید و دستگاهی را بخرید که بتوانید با آن به راحتی کار کنید.

تنظیم قدرت تیغه‌ها

یکی دیگر از مزایایی که غذاسازها باید داشته باشند، تنظیمات قدرت تیعه‌هاست. اینکه دستگاه با قدرتی بچرخد و چگونه مواد غذایی را خورد، پودر یا له کند. تمام این‌ها مواردی است که تنظیمات تیغه‌ها را نشان می‌دهد و می‌تواند برای آماده‌سازی غذاهای مختلف همراه‌تان باشد. با تنظیم قدرت تیغه‌ها، می‌توانید غذاهای خوشمزه را سریع‌تر و بهتر آماده کنید. با تیغه‌های مناسب و امکان تغییر قدرت آنها، کار کردن با غذاساز بسیار راحت‌تر خواهد بود. اگر قصد خرید قسطی انواع غذاساز را دارید یا می‌خواهید برای خرید قسطی لوازم خانه اقدام کنید، وامینه با شرایط عالی و اقساط بلند مدت همراه‌تان خواهد بود.
شستشوی آسان قطعات
قطعات غذاساز پس از استفاده کثیف می‌شوند و باید به شکل درستی برای تمیز کردن آنها اقدام کنید. به همین دلیل قابل شستشو بودن تجهیزات غذاساز بسیار اهمیت دارد. چرا که اگر نتوانید غذاساز را به درستی تمیز کنید یا گوشه‌ای از آن باشد که تمیز کردنش با دشواری همراه باشد، باعث فساد در غذا یا تغییر طعم‌ها می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، در هنگام خرید غذاساز، به جزییات آن توجه کنید و تجهیزاتی را بخرید که شستشوی آنها آسان و بدون مشکل باشد.

خرید قسطی غذاساز

برای سفارش و خرید انواع غذاساز اقساطی وارد سامانه وامینه شوید. پس از آن می‌توانید مدارک‌تان را بارگذاری کرده و بعد برای خرید قسطی انواع تجهیزات آشپزخانه از جمله غذاساز قسطی اقدام کنید. با سفارش و خرید غذاساز در برندهای متنوع و عالی، وسیله‌‌ای پرکاربرد و متفاوت را به تجهیزات خود اضافه کرده و از آن برای تهیه و تولید انواع دسر، غذا، کیک، شیرینی و... استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید قسطی و کالاهای موجود در سامانه وامینه، می‌توانید سایت وامینه را ببینید و یا با ما تماس بگیرید.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444