قبل از خرید صندلی اداری، بخوانید
  • 1402/01/15

قبل از خرید صندلی اداری، بخوانید

بسیاری از کارمندها، برنامه‌نویسها، کسانی که در آزمایشگاه‌ها کار می‌کنند، مهندس‌ها و محقق‌ها، پس از مدتی، از درد گردن، کمر و شانه، بی‌تاب می‌شوند. یکی از دلایل مهم این اتفاق، نبود صندلی‌های استاندارد اداری است. صندلی که مطابق با نیاز و ساعت نشستن شما طراحی شده باشد و بتواند از بدنتان در برابر نشستن‌های طولانی مراقبت کند. اگر قصد خرید صندلی اداری قسطی دارید و می‌خواهید یک صندلی عالی و مناسب داشته باشید، در این مقاله از وبلاگ وامینه، همراهمان شوید و از نکات مهمی بخوانید که قبل از خرید صندلی اداری باید بدانید.

 

مهم‌ترین نکات در خرید صندلی اداری

  1. صندلی اداری با قابلیت تنظیم ارتفاع بخرید
    از مهمترین نکات در خرید صندلی اداری، استفاده از انواع صندلی‌هایی است که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و می‌توانید آنها را مطابق با ارتفاع میزتان، میزان کنید. این قابلیت کمک می‌کند تا مطابق با قدتان، هم سطح با میز قرار بگیرید و خیلی پایین‌تر یا بالاتر نباشید.

  2. پشتیبانی کمر و گردن را جدی بگیرید
    اگر قرار است برای مدت طولانی روی صندلی بنشینید، باید به فکر مد‌‌‌ل‌هایی باشید که قابلیت مراقبت از مهره‌های کمر و گردن را دارند و می‌توانند در برابر نشستن طولانی از بدنتان محافظت کنند. این پشتیبانی، کمک می‌کند تا بتوانید بدون خستگی بیشتر روی صندلی بنشینید و کارتان تحت‌الشعاع صندلی‌های ناامین قرار نگیرد.

  1. انعطاف صندلی را بررسی کنید
    یک صندلی اداری استاندارد، قابلیت انعطاف کافی به عقب و طرفین را دارد. اگر صندلی مناسب نباشد و شما کمی  عقب بروید، ممکن است از پشت روی زمین بیافتید و به شدت آسیب ببینید. همچنین صندلی‌هایی که به طرفین خم نمیشوند نیز مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

  2. عمق صندلی را اندازه بگیرید
    کفه صندلی باید بتواند به‌صورت کامل بدن شما را تحت پوشش قرار دهید. ضمنا حداقل 2 تا 3 سانتیمتر هم بزرگتر باشد تا بتوانید کمی در جای خود تغییر وضعیت داشته باشید. اگر وزن بالایی دارید، علاوه بر تحمل وزن صندلی، وضعیت کفه آنرا هم بررسی کنید و مطمئن شوید نشیمن آن برایتان کوچک نیست. اگر برای یک شرکت یا سازمان صندلی می‌خرید و نمی‌دانید دقیقا قرار است چه کسی روی آن بنشیند، از مدل‌هایی انتخاب کنید که کفه متحرک دارند و می‌تواند برای افراد مختلف، به سایز مورد نظر دربیایند.

  3. قابلیت تنظیم پشتی صندلی
    در خرید قسطی صندلی اداری، بهتر است پشتی‌هایی را انتخاب کنید که ارتفاع آنها قابل تنظیم است و می‌توان آنها را مطابق با ارتفاع بدن هر فرد، مناسب‌سازی کرد. این مورد مهم کمک می‌کند صندلی برایتان راحتتر باشد و از عضلات پشت بدن‌
  4. تان به خوبی مراقبت شود.

  5. صندلی با دسته انتخاب کنید
    اگر قصد خرید صندلی اداری دارید و میخواهید وسیلهای مناسب و ارزشمند را داشته باشید، بهتر است صندلیهایی را انتخاب کنید که در دو طرف دسته دارند. این دستهها برای استراحت دستان و حمایت از آرنج و ساعد است. دسته صندلی باید محکم و با قابلیت تنظیم ارتفاع باشد و تا آنرا بر اساس اندازه میز و حالت قرارگیری دستهای‌تان تنظیم کنید.

  6. صندلی با بیش از 4 پایه را انتخاب کنید
    یک صندلی استاندارد حدقل 5 پایه دارد که می‌تواند بنابر نیاز شما دارای چرخ باشد یا نباشد. اگر صندلی با 4 پایه چرخدار را بگیرید، احتمال اینکه صندلی‌تان واژگون شود، بالا می‌رود و در نتیجه ایمنی کافی را ندارد. برای حل این مشکل، حتما به تعداد پایه‌های صندلی دقت کنید تا حین کار ناگهان واژگون نشوید.
    انتخاب صندلی چرخدار یا بدون چرخ نیز کاملا به خود شما بستگی دارد. اما اگر قصد انتخاب صندلی اداری چرخدار را دارید، حتما نوع کفپوش محیط‌تان را در نظر بگیرید.
    برخی از چرخ‌ها فقط برای حرکت روی سرامیک طراحی شده‌اند و برخی دیگر، می‌توانند روی فرش و موکت هم حرکت کنند. با توجه به این نکات، صندلی ایمن و مناسبی را انتخاب کنید.

  7. صندلی مناسب با محیط خود را بخرید
    برای یک محیط اداری، ممکن است به چند مدل مختلف از صندلی‌ها نیاز باشد. برخی از صندلی‌ها برای کارمندان هستند و باید ویژگی‌های گفته شده را داشته باشند. اما برای بخش‌های دیگر مانند اتاق جلسات یا انتظار، شما به صندلی‌های حرفه‌ای نیاز ندارید و می‌توانید از صندلی با قابلیت‌های محدودتر هم استفاده کنید. پس در هنگام خرید صندلی کاربری آن را نیز در نظر بگیرید.

  1. صندلی‌های ارگونومیک و یا طبی را انتخاب کنید
    صندلی اداری طبی از بهترین انتخاب‌هاست. این صندلی تمام ویژگی‌هایی که گفتیم را دارد و می‌تواند به حفاظت از بدنتان کمک کند.

 

نکات مهم در استفاده از صندلی اداری

هر چقدر هم که صندلی اداری شما مناسب و حرفه‌ای باشد، برای آنکه بتوانید سلامت و ایمنی خود را بالاتر ببرید، باید مراقب چند نکته دیگر هم باشید.

  1. هر چند ساعت یک بار از روی صندلی خود بلند شوید، کمی بیاستید و چند قدم راه بروید. در واقع تلاش کنید برای مدت طولانی در یک وضعیت باقی نمانید. اگر ممکن است این مورد را از یاد ببرید، یک تایمر روی گوشی خود بگذارید تا در زمان مقرر، زنگ بزند و به شما برای کمی تحرک یادآوری کند.

  2. در طول کار، ورزش‌های کششی انجام دهید و بدنتان را از یک وضعیت خارج کنید. شاید در ابتدا سخت باشد اما بعد می‌توانید این کار را خیلی بهتر و دقیق‌تر انجام دهید و برایتان تبدیل به یک عادت شود.

  3. در باشگاه ثبت نام کنید. شاید خیلی‌ها از فواید ورزش منظم برایتان گفته باشند اما اگر به خاطر کارتان باید ساعات طولانی روی صندلی بنشینید، ورزش برای شما واجب است. با ورزش کردن می‌توانید تبعات منفی نشستن طولانی را از بین ببرید و بدنی سالم داشته باشید.

خرید قسطی صندلی اداری

وامینه برای خرید قسطی انواع صندلی‌های اداری همراه شماست. کافی است در سامانه وامینه ثبت نام کنید و پس از تکمیل اطلاعات‌تان، برای خرید انواع صندلی اقدام نمایید. سفارش و خرید انواع صندلی حرفه‌ای را با بهترین کیفیت و قیمت، در وامینه امکان پذیر است و می‌توانید با منصفانه‌ترین سود و در اقساط یک ساله، وسیله مورد نیازتان را تهیه کنید.

 

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444