بایدها و نبایدهای استفاده از اتو
  • 1401/12/13

بایدها و نبایدهای استفاده از اتو

اتو از لوارم برقی مهمی است که در هر خانه‌ای وجودش واجب است. بدون اتو نمی‌توانید لباس‌هایی صاف و مرتب داشته باشید و این امر بی‌شک بر جنبه‌های گوناگون زندگی‌تان اثر خواهد داشت. به همین دلیل برای نگهداری از اتو نکات مهمی وجود دارد که باید آنها را بدانید و رعایت کنید. در این مطلب از وبلاگ وامینه که برای ارائه کالاهای اقساطی کنارتان است، از نکات مهمی گفته‌ایم که در زمان استفاده از اتو باید آنها را رعایت کنید.

1- مراقبت از صفحه اتو

صفحه رویی اتو از مهم‌ترین بخش‌های این وسیله برقی محسوب می‌شود. چرا که این صفحه تماس مستقیم با لباس‌هایتان دارد و اگر آسیب ببینید، می‎‌تواند یکی از بهترین لباس‌ها را تبدیل به یک تکه پارچه سوخته و پاره کند. برای آنکه این اتفاق پیش نیاید، اتو را روی زیپ و دکمه‌های لباس نکشید. اتوی داغ را روی بخش‌های پلاستیکی لباس، تزیینات و نگین کاری‌ها قرار ندهید. اگر جنس لباس از پارچه‌های پرزدار است، لباس را پشت و رو اتو کنید. مثلا پارچه‌های میکرو و مخمل در این دسته هستند و بهتر است از پشت پارچه اتوکشی شوند.
برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی می‌توانید از محافظ صفحه اتو استفاده کنید و یا یک پارچه نخی نازک را روی لباس‌ها بکشید و بعد اتوکشی را انجام دهید.

2- مراقبت از مخزن آب

از نکات مهم دیگری که در نگهداری از اتو باید به آن توجه کنید، مخزن آب این وسیله برقی است. بهتر است مخزن اتو را با آب شهری پر نکنید چرا که املاح آب لوله کشی زیاد است و می‌تواند به اتو آسیب بزند. اگر مخزن را پر کردید و اتوی لباس را انجام دادید و مقداری از آب باقی ماند، حتما این آب را خالی کنید. باقی ماندن آب در اتو علاوه بر ایجاد رسوبات، بوی بدی را ایجاد می‌کند که می‌تواند به لباس‌ها هم منتقل شود.
اگر قصد خرید قسطی اتو را دارید و می‌خواهید از یک برند معتبر کالایی عالی و مناسب بگیرید، کافی است در سامانه وامینه ثبت‌نام کنید. پس از آن می‌توانید خرید قسطی کالای مورد نظرتان را انجام دهید و در اقساط بلند مدت، مبلغ آن‌را بپردازید.

3- مراقبت از سیم اتو

سیم اتو، بخش مهمی از این وسیله است که باید بسیار مراقب آن باشید. چرا که بی احتیاطی در نگهداری از سیم اتو می‌تواند باعث اتصالی و حتی برق گرفتگی شود. از سوی دیگر سیم‌های خراب اتو، باعث آتش سوزی می‌شوند و خطرات زیادی را به دنبال خواهند داشت.
برای جلوگیری از این مشکلات و خطرات، موقع اتوکشی از تاب خوردن سیم اتو جلوگیری کنید. پس از اتو کشی، صبر کنید اتو کاملا خنک شود و بعد سیم آن‌را جمع کنید.
برای خرید قسطی انواع لوازم برقی خانه از جمله خرید اقساطی اتو، وارد سامانه وامینه شوید، ثبت‌نام کنید و بعد خریدتان را انجام دهید.

4- روشن نگذاشتن طولانی مدت اتو

اتو نباید برای مدت طولانی روشن بماند چرا که به مرور ترموستات آن می‌سوزد و آسیب‌های جبران ناپذیر می‌بیند. علاوه بر این روشن ماندن طولانی اتو ریسک مشکلات دیگر را بیشتر می‌کند. مثلا آتش سوزی و یا ایجاد لکه‌های سوختگی در بخش‌های مختلف خانه، در اثر بی احتیاطی در استفاده از اتو رخ می‌دهد.

5- تمیز کردن اتو

علاوه بر مراقبت از بخش‌های مختلف اتو، تمیز کردن اتو را نباید فراموش کنید. اگر در اثر بی احتیاطی صفحه اتو آسیب دید خیلی سریع آن را تمیز یا تعمیر کنید. مراقب بریدگی و مشکلات در سیم اتو باشید و آن را تمعیر کنید. در نهایت روزنه‌های خروج آب اتو را بررسی کنید. اگر متوجه رسوبات و آسیب شدید، در مخنزن اتو کمی سرکه بریزد و بعد از به جون آمدن آب، آن را با فشار از اتو خارج کنید.


خرید قسطی از وامینه

وامینه سامانه‌ای متعلق به شرکت تجارت الکترونیک پارسیان است. این سامانه با ارائه اعتبار خرید قسطی در تلاش است تا به ساده‌ترین شکل ممکن، شرایطی را برای خرید قسطی لوازم و تجهیزات گوناگون فراهم کند. اگر قصد خرید قسطی لوازم خانه از جمله، یخچال و فریزر، جاروبرقی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، اتو، غذاساز، فرش و... را دارید، وامینه اعتبار لازم برای خرید کالاها در بهترین برندها را برایتان فراهم خواهد کرد.
علاوه بر این اگر قصد خرید گوشی موبایل قسطی، لپ تاپ، ایرپاد، تبلت و... را نیز دارید، می‌توانید با وامینه آن‌را قسطی بخرید.
برای سفارش و خرید انواع کالای اقساطی وارد سامانه وامینه شوید، ثبت کنید و مدارک مورد نیاز را بارگذاری نمایید. پس از آن می‌توانید برای خرید کالاهای مورد نظرتان اقدام کنید و مبلغ آن‌را یک ساله و در اقساط بلند مدت بپردازید.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444