با انواع کولر آشنا شوید  (مزایا و معایب)
  • 1401/12/22

با انواع کولر آشنا شوید (مزایا و معایب)

تحمل گرمای تابستان، بدون کولر تقریبا غیر ممکن است. به همین دلیل وامینه ترتیبی اتخاذ کرده تا به واسطه آن بتوانید برای خرید قسطی کولر اقدام کنید. اما اگرقصد خرید کولر دارید و نمی‌دانید برای تهیه این وسیله باید به چه نکاتی توجه کنید، این مطلب از وامینه مخصوص شماست. در اینجا از مهم‌ترین موضوعاتی گفته‌ایم که برای خرید قسطی کولر به کارتان می‌آید.

کولر آبی بخریم یا گازی؟

برای پاسخ به این سوال نخست باید اقلیمی که در آن زندگی می‌کنید را در نظر بگیرید. اگر محیط زندگی شما مرطوب است و دمای هوا برای روزهای متوالی به بیش از 40 درجه می‌رسد، کولر آبی گزینه مناسبی نیست. چرا که در گرما و رطوبت همزمان، کولر نمی‌تواند به درستی کار کند و در نتیجه هوای داخل را هم خنک نمی‌کند. از سوی دیگر مصرف انرژی بالا می‌رود و اگر محیط زندگی شما با بحران آب یا برق روبرو باشد، کولرتان خیلی زود از کار خواهد افتاد.
از سوی دیگر، اگر محیط زندگی شما خشک است یا فضای کوچکی دارید، کولر گازی به خصوص کولرهای بزرگ، خیلی برایتان خوب نیست. چرا که این کولرها رطوبت محیط را از بین می‌برد و اگر محیط کوچک باشد، خیلی سریع همه جا سرد می‌شود. سرمای بیش از حد کولر، باعث بیماری است و مشکلات متعددی را در وضعیت سلامتی‌تان ایجاد می‌کند.
پس از بررسی محیط و مساحت، بحث قیمت کولرها پیش می‌آید. اینکه کولر آبی معمولا ارزان‌تر از کولر گازی است و نصب و راه‌اندازی آن هم آسان‌تر است.

انواع کولر آبی


کولر پوشالی

برای خرید کولر گازی قسطی، باید ابتدا انواع کولر آبی را بشناسید. برخی از کولرهای آبی، به همان سبک کلاسیک هستند و با پوشال کار می‌کنند. طرز کار این کولرها به این شکل است که آب را بر روی پوشال‌ها می‌ریزد و داخل کولر را پر از هوای خنک می‌کند. بعد آن هوا وارد کانال‌ها می‌شود و محیط را خنک می‌کند. کولر پوشالی، اگر به درستی عایق بندی و محافظت شود، گزینه بسیار مناسبی برای اکثر شهرهای ایران است.
برای حفاظت بهتر از کولر گازی، برای آن سقفی ایجاد کنید تا در سایه قرار بگیرد. با این کار، آب اطراف کولر دیرتر تبخیر می‌شود و کولر بهتر کار می‌کند.
در کنار این مزایا، کولر آبی چند ایراد هم دارد. مثلا اینکه می‌تواند راه ورود بعضی حشرات به داخل خانه باشد. علاوه بر این، گرد غبار و بوهای بیرون خانه را هم به داخل، هدایت می‌کند. در نهایت اینکه این کولر در هوای خیلی گرم ممکن است آنقدرها بازدهی نداشته باشد و مجبور باشید در ساعت اوج مصرف، از آن کمتر استفاده کنید.

کولر آبی سلولوزی

نوع دیگری از کولرهای آبی که می‌توانید برای خرید قسطی آنها اقدام کنید، کولر آبی سلولوزی است. در این کولرها به جای پوشال‌های چوبی، از پدهای سلولوزی استفاده کرده‌اند. پدهایی که آب را سریع‌تر و بهتر پخش می‌کنند و ضمن پایین آوردن مصرف انرژی، هوا را خنک‌تر هم می‌کند. این کولرها در کنار تمام مزایایی که دارند، با دو مشکل اصلی روبرو هستند. نخست آنکه پیدا کردن صفحه‌های سلولوزی همیشه آسان نیست و این صفحه‌ها گران هم هستند. از جهت دیگر، برخی از صفحه‌های سلولوزی بعد از مدتی بو می‌گیرند و این بو را به داخل خانه می‌آورند.


کولر آبی پرتابل

کولر پرتال از جدیدترین انواع کولر است که برای فضاهای کوچک عالی است. این کولر قابل حمل است و می‌توان آن‌‌را در بخش‌های مختلف خانه، محل کار، باشگاه، فروشگاه و... قرار داد. به همین دلیل این کولرها کاربردهای زیادی دارند و تعمیر آنها نیز زیاد دشوار نیست. با در نظر گرفتن این حسن‌ها، کولر آبی پرتال یک پیشنهاد عالی برای کسانی است که می‌خواهند فضای کوچکی را خنک کنند و نیاز به کولرهای بزرگ ندارند. برای خرید قسطی انواع کولر کافی است عضو وامینه شوید. پس از آن می‌توانید خرید کولرتان را به راحتی انجام داده و آن‌را دریافت کنید.

خرید قسطی کولر

وامینه با ارائه اعتبار لازم جهت خرید اقساطی انواع کالاها، همراه شماست. برای دریافت این اعتبار کافی است وامینه را روی گوشی خود نصب کنید. سپس در سامانه وامینه ثبت نام کنید و مدارک لازم را بارگذاری نمایید. پس از آن می‌توانید خرید قسطی کولر را انجام داده و هزینه آن‌را در اقساط بلند مدت بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید قسطی، وامینه همراه شماست.



نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444