نکات تمیز کردن لپ تاپ
  • 1402/11/09

نکات تمیز کردن لپ تاپ

تمیز کردن لپ تاپ خیلی مهم است و می‌تواند عمر این وسیله را تا چند سال افزایش دهد.علاوه بر این توجه به پاکیزگیلپ تاپ عملکرد آن‌را بهبود بخشیده و کمک می‌کند بهتر و سریع‌تر کارها را برای‌تان انجام دهید. در این مقاله از وامینه برای‌تان از راه‌های تمیز کردن لپ تاپ گفته‌ایم که باید آن‌را با دقت انجام دهید.


چرا لپ تاپ را تمیز کنیم؟

گرد و غبار، ذرت غذا و حتی برخی حشرات می‌توانند وارد لپ تاپ شوند. این مواد به مرور روی تراشه‌های حساس، صفحه نمایش، کارکرد صفحه کلید و دیگر بخش‌های لپ تاپ اثر می‌گذراند و به آن آسیب می‌زنند. علاوه بر این‌ها، خود کیبرد لپ تاپ می‌تواند یک منبع مهم برای تجمع آلودگی، باکتری و ویروس‌ها باشد. پس لازم است که تمام وسایل را با شیوه درست تمیز کنید تا یک دستگاه خوب با عمر طولانی داشته باشید.


چگونه لپ تاپ را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن انواع لپ تاپ باید برای هر بخش آن از تکنیک و روشی مناسب بهره ببرید. نوع دستمال و شوینده نیز خیلی مهم است و می‌تواند خود به تنهایی باعث تمیز شدن یا آسیب شود. پس با انتخاب شوینده‌های مناسب و ابزاری که کارآمد باشد می‌توانید لپ تاپ را خیلی خوب تمیز کنید. اینجا برای‌تان از چند نکته مهم گفته‌ایم.


1- استفاده از دستمال میکروفایبر

برای تمیز کردن صفحه ال سی دی لپ تاپ حتما دستمال میکروفایبر را انتخاب کنید. این دستمال خط و خشی ایجاد نمی‌کند و می‌تواند لکه‌ها را خیلی خوب پاک کند. ضمنا با این دستمال چربی و غبار هم به‌خوبی زدوده خواهد شد. با این دستمال می‌توانید بخش‌های گوناگون را تمیز کنید اما معمولا آنها را برای صفحه نمایش در نظر می‌گیرند.


2- از حالت دورانی استفاده کنید

برای آنکه صفحه نمایش را تمیز کنید حتما دستمال را به‌حالت دورانی روی صفحه بچرخانید. این کار کمک می‌کند فشار کمتری به صفحه بیاید و آسیب کمتری متوجه لپ تاپ و صفحه نمایش آن باشد.


3- تمیز کننده را مستقیم نپاشید

برای تمیز کردن صفحه اسپری را مستقیم به‌سمت صفحه نمایش نگیرید. با این کار شوینده از روزنه‌ها وارد سیستم می‌شود  و می‌تواند باعث سوختن و ایجاد مشکلات دیگر در لپ تاپ شما شود. اسپری را به دستمال بزنید و بعد با آن لپ تاپ را تمیز کنید.


4- از دستمال کاغذی استفاده نکنید

دستمال کاغذی اصلا گزینه خوبی برای تمیز کردن لپ تاپ نیست. دستمال کاغذی می‌تواند پرز ایجاد کند و علاوه بر این خش هم ایجاد می‌کند. به همین دلیل نباید از دستمال کاغذی استفاده کنید تا لپ تاپ آسیب بدتری ببینید.


5- از فرچه کمک بگیرید

برای تمیز کردن فضای بین دکمه‌های کیبرد می‌توانید از فرچه‌های مخصوص استفاده کنید. این فرچه‌ها خاک، مواد غذایی و... را خارج می‌کنند و نمی‌گذارد این ذرات در بین تراشه‌ها و بخش‌های دیگر باقی بمانند. با این فرچه‌ها کاملا لپ تاپ تمیز می‌شود.


6- از الکل استفاده نکنید

الکل یک ضدعفونی کننده خیلی خوب است اما نمی‌توان از آن برای لپ تاپ به‌خصوص بخش ال سی دی آن استفاده کرد.


سخن آخر

در این مقاله برای‌تان از نکات تمیز کردن لپ تاپ گفته‌ایم. اگر قصد خرید لپ تاپ اقساطی نو و استوک را دارید وامینه با امکان خرید قسطی یک ساله همراه شماست. کافی است در وامینه ثبت نام کنید و تنها با یک برگ چک صیادی جهت ضمانت می‌توانید از مزایای خرید از وامینه بهره‌مند شوید. برای اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با ما تماس بگیرید.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
برچسب ها

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444