راهنمای خرید مانیتور
  • 1402/06/08

راهنمای خرید مانیتور

راهنمای خرید مانیتور

شاید دنیای لپ‌تاپ‌ها خیلی بزرگ شده باشد اما هنور هم بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به سیستم‌های pc نیاز دارند. در این شرایط شما باید به دنبال خرید مانیتور، کیس، موس، کیبرد و... باشید. اگر می‌خواهید یک مانیتور خوب بگیرید، این مطلب از وامینه را از دست ندهید. اینجا برای‌تان از نکات مهمی گفته‌ایم که در خرید مانیتور می‌تواند حسابی کارساز باشد.

1- تعداد پورت و پشتیبانی‌ها را بررسی کنید

اگر قصد خرید مانیتور دارید و می‌خواهید یک وسیله ارزنده و خاص داشته باشید، حتما تعداد پورت‌های مانیتور خود را بررسی کنید. این نکته بسیار اهمیت دارد و می‌تواند نقش موثری در تعیین قیمت مانیتور نیز بازی کند. پس با توجه به نیازمندی‌هایی که دارید، قبل از خرید مانیتور پورت‌های آن‌را چک کنید.

2- به سایز مانیتور توجه کنید

نسبت به کاری که دارید انجام می‌دهید، مدت زمانی که با مانیتور کار دارید و دقتی که کارتان نیاز دارد، باید مانیتوری با اندازه مناسب بخرید. از سوی دیگر باید فضای کارتان را نیز در نظر بگیرید و با خرید یک مانیتور خیلی بزرگ، محیط زیادی را اشغال نکنید. برای خرید قسطی مانیتور وارد سایت وامینه شوید و مانیتور خود را سفارش دهید.

3- درباره Response Time بدانید

Response Time یعنی زمانی که یک پیکسل در مانیتور به تغییر رنگ پاسخ می‌دهد و بعد به رنگ دیگری درمی‌آید. هرچقدر Response Time یک مانیتور بهتر باشد، شما تصویر بهتری خواهید داشت. به‌خصوص موقع تماشای فیلم یا در زمان انجام کارهای گرافیکی که به پیکسل‌های بیشتری نیاز دارید.

4- کنتراست مانیتور

قدرت مانیتور در نمایش نقاط تاریک و روشن و اکمان تفکیک درست آنها بسیار اهمیت دارد. در زمان خرید مانیتور حتما به این نکته توجه کنید.

5- زاویه دید مانیتور

اگر همیشه از روبرو به مانیتور نگاه می‌کنید و برای‌تان نگاه از طرفین اهمیتی ندارد، این نکته خیلی مهم نیست و لازم نیست بابت آن پول اضافی پرداخت کنید. اما اگر می‌خواهید امکان دید از طرفین نیز میسر باشد، مانیتوری را بگیرید که با انحنای مناسب این مهم را برای‌تان ایجاد کند.

6- پنل TN یا IPS

در زمان خرید مانیتور باید به پنل آن نیز دقت کنید. برخی از مانیتورها با پنل TN ارائه می‌شوند. سرعت پاسخگویی این پنل محدود است و زاویه دید وسیعی هم ندارند. مانیتوری که پنل IPS دارد، پاسخگویی کندتری را نشان می‌دهد اما رنگ‌ها در آن واقعی‌تر هستند. اگر طراح هستید، با عکس زیاد سروکار دارید و نیاز دارید رنگ‌های واقعی را ببینید، حتما پنل IPS را تهیه کنید.

خرید قسطی مانیتور

مانیتور در بازار بازه قیمتی وسیعی دارد. برخی از برندها به سبب نام خود، بسیار گران هستند اما ممکن است با یک مانیتور دیگر نیز مشکل شما رفع شود. برای خرید قسطی مانیتور می‌توانید در سامانه وامینه ثبت‌نام کنید. سپس مدارک‌تان را بارگذاری نمایید تا بتوانید سریع و راحت، بهترین کالاهای بازار را بخرید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره وامینه، سایت ما را ببینید و یا در ساعات اداری با وامینه تماس بگیرید.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
برچسب ها

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444