راهنمای خرید همزن برقی
  • 1402/10/09

راهنمای خرید همزن برقی

همزن از جمله وسایلی است که برخی دوست دارند آن‌را درخانه داشته باشند. به‌خصوص اگر اهل پختن کیک و شیرینی باشید، این وسیله برای‌تان کاربرد بسیاری خواهد داشت. در این مقاله از وامینه برای‌تان از نکات مهمی گفته‌ایم که موقع خرید همزن برقی باید به آنها توجه کنید.


جنس بدنه همزن برقی

برای خرید همزن برقی باید به جنس بدنه و جنس کاسه همزن توجه کنید. بهترین همزن‌ها از جنس استیل هستند. آنها خط و خش برنمی‌دارند و ضمنا پس از مدتی، تکه‌های آن جدا نشده و به داخل غذای شما نمی‌روند. درباره انتخاب کاسه نیز بسیار مهم است که از جنس‌های نشکن و یکپارچه استفاده کنید. کاسه‌های پلاستیکی خیلی زود خورد می‌شوند و میکروپلاستیک‌های آن به کیک و شیرینی شما ورود می‌کنند. این پلاستیک‌ها پس از پخت، تبدیل به موادی سمی خواهند شد که کم‌کم در بدن‌تان رسوب خواهند کرد.


قدرت موتور همزن

همزن‌ها با موتورهای مختلفی به بازار می‌آید و قدرت آنها با وات سنجیده می‌شود. معمولا پیشنهاد می‌شود حداقل واتی که برای موتور همزن انتخاب می‌کنید، 1300 تا 1500 باشد. اما اگر قرار است خیلی حرفه‌ای‌تر کار کنید یا به شیرینی‌پزی مثل یک حرفه و شغل نگاه می‌کنید، به یک همزن بهتر نیاز دارید. همزنی که قدرت بالاتری داشته باشد و بتوانید با آن انواع خمیر و مایه کیک را هم بزنید.


نوع و تعداد پره‌های همزن

در هنگام خرید همزن باید به نوع و تعداد پره‌ها نیز توجه کنید. خیلی مهم است که پره‌های همزن شکل درستی داشته باشند، از جنس استیل ضدزنگ و نشکن درست شده باشند و بتوانید آنها را به‌راحتی بشویید. از سوی دیگر ابعاد پره‌ها نیز مهم است. اگر می‌خواهید در حجم بالا کیک بپزید، توجه کنید که حتما همزن با پره‌های بزرگ بخرید. چراکه در غیراین‌صورت، مایه کیک شما به‌درستی هم نمی‌خورد و نمی‌توان از آن به‌خوبی استفاده کرد.


امکان تنظیم سرعت

بسیار مهم است که مایه کیک شما با سرعت متداول و یکسانی هم بخورد. در این صورت بافت کیک پوک و خوشمزه شده و خیلی خوب می‌پزد. برای این مهم باید همزنی بخرید که امکان تنظیم سرعت پره‌ها را داشته باشد. این همزن برای یکنواخت کردن مایه کیک عالی است و می‌توان با آن یک کیک خوب برای عصرانه یا صبحانه آماده کرد.


پایه‌های ضدلغزش

اگر از همزن مدل کاسه‌دار استفاده می‌کنید، بسیار مهم است که همزن شما پایه‌های ضدلغزش داشته باشد. این پایه‌ها روی سطح کابینت یا میز محکم می‌شوند و نمیگذارند دستگاه شما حرکت کند. پایه‌های ضد لغزش ممکن است پس از مدتی دچار مشکل شوند. پس لازم است که آنها را چک کرده تا اگر مشکلی بود، با یک تعمیر کوچک، مجدد آنها را درست کنید.


شستشوی راحت همزن

یکی از نکات مهم و بسیار حائز اهمیت، توجه به شیوه و راحتی شستشوی دستگاه همزن است. اگر نتوانید قطعات همزن را به‌خوبی جدا کنید و آنها را خیلی خوب بشویید، به‌مرور دستگاه شما آسیب‌های جدی خواهد دید. 


گارانتی و خدمات پس از فروش

موقع خرید همزن حتما درباره خدمات پس از فروش بپرسید و کارت گارانتی را دریافت کنید. وجود کارت گارانتی برای دستگاه بسیار مهم است و می‌تواند ضامن کیفیت و اصالت دستگاه باشد.


سخن آخر

در این مقاله از وبلاگ وامینه برای‌تان از نکات مهم در خرید همزن گفتیم. اگرشما قصد خرید اقساطی همزن را دارید و می‌خواهید این وسیله را به خانه یا محل کار خود اضافه کنید، وامینه با امکان خرید قسطی همراه شماست. با خرید اقساطی از وامینه بدون از دست دادن وقت و با کمترین هزینه می‌توانید یک دستگاه همزن با بهترین برند را تهیه کرده و آن‌را به خانه ببیرد.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
برچسب ها

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444