نکات تلویزیون هوشمند که نمی‌دانستید
  • 1400/02/25

نکات تلویزیون هوشمند که نمی‌دانستید

نکاتی درباره تلویزیون هوشمند که نمی‌دانستید

تلویزیون‌های هوشمند انقلابی در صنعت سیستم‌های صوتی و تصویری محسوب می‌شوند. این تلویزیون‌ها قابلیت بسیاری دارند. شما می‌توانید با کمک این تلویزیون‌ها کارهای مختلفی انجام دهید. شاید تصور کنید که تلویزیون‌های هوشمند را به‌خوبی می‌شناسید. امروز قصد داریم تا شما را با چند نکته درباره این تلویزیون‌ها آشنا کنیم که پیش از آن نمی‌دانستید. پس با ما همراه باشید.

گوش دادن خصوصی

خیلی اوقات می‌خواهید در هنگامی که اعضای خانواده خواب هستند، تلویزیون تماشا کنید. تماشای تلویزیون با صدای کم اصلاً  لذت‌بخش نیست. حتی در برخی مواقع شاید بخواهید صدای تلویزیون را فقط خودتان بشنوید. تلویزیون‌ها نیز دارای سوکت هندزفری نیستند. در حقیقت نمی‌توانید آن را به هیچگونه هدفون وصل کنید. در این مواقع می‌توانید از تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ کمک بگیرید.

برای استفاده بهت از تمامی عملکردهای تلویزیون هوشمند سامسونگ، باید حتماً اپلیکیشن آن را نیز بر وی تلفن همراه خود نصب کنید. به‌عنوان مثال نرم‌افزار SmartThings سامسونگ یکی از نرم‌افزارهای مهمی است که باید بر روی تلفن همراه خود داشته باشید. این نرم‌افزار به شما امکان گوش دادن خصوصی به تلویزیون را برای شما فراهم می‌کند. شاید واقعاً این مسئله برای شما عجیب باشد؛ اما با نصب این نرم‌افزار، صدای تلویزیون هوشمند بر روی تلفن همراه شما پخش می‌‍شود. پس می‌توانید به تلفن همراه خود یک هندزفری وصل کنید و به‌صورت خصوصی از تماشای تلویزیون لذت ببرید.

تنظیم نور صفحه بر اساس محیط

یکی دیگر از نکاتی که درباره تلویزیونهای هوشمند شاید نمی‌دانستید، قابلیت Smart Eco Solutions است. با کمک این قابلیت، شما می‌توانید نور صفحه تلویزیون را بر اساس نور محیط تنظیم کنید. آیا تا کنون برای شما این مسئله پیش آمده که بخواهید در تاریکی از تلویزیون استفاده کنید؟ در این مواقع حس و حال سینما برای ما تداعی می‌شود. در چنین شرایطی تماشای فیلم می‌تواند بسیار لذتبخش باشد؛ اما شاید نور صفحه برای شما زننده باشد. در تلویزیون‌های معمولی برای حل مشکل، باید نور صفحه را به‌صورت دستی کم کنید؛ اما در تلویزیون‌های هوشمند این کار به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

فقط کافیست به قسمت تنظیمات تلویزیون خود بروید و گزینه Smart Eco Solutions را فعال کنید. این گزینه چشم دیجیتال دستگاه را فعال می‌کند. به این ترتیب تلویزیون شما نور محیط را اندازه‌گیری می‌کند و بر همان اساس نور صفحه نمایش را تنظیم می‌کند. این قابلیت فقط در اوقات تاریکی کاربردی نیست. بلکه در طول روز نور را افزایش می‌دهد تا بهتر بتوانید از تلویزیون لذت ببرید. حتی اگر در طول روشنایی روز ناگهان هوا ابر و تاریک شود نیز با این قابلیت دیگر لازم نیست به‌صورت دستی نور تلویزیون را تنظیم کنید.

پخش هوشمند

پخش هوشمند یا همان Smart View یکی از قابلیت‌های خاص تلویزیون‌های هوشمند است. بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند قدیمی برای اتصال به موبایل، نیازمند تنظیماتی خاص بودند. به‌عنوان مثال حتماً باید از شبکه وایرلس استفاده می‌شد. همچنین تلویزیون و موبایل باید به یک شبکه وایرلس متصل می‌شدند. این درحالی است که با سیستم پخش هوشمند دیگر نیازی به این تجهیزات نیست. فقط کافیست تا گزینه Smart View را در تلفن همراه خود انتخاب کنید. در این حالت تلفن همراه شما به‌دنبال تلویزیون‌های اطراف می‌گردد. زمانی که نام تلویزیون خود را در لیست یافتید، باید آن را انتخاب کنید. سپس بر روی تلویزیون از شما پرسیده می‌شود که این موبایل آیا اجازه اتصال را دارد یا نه؟ با تأیید این گزینه، تصویر موبایل بر روی تلویزیون پخش خواهد شد. این سیستم سرعت بسیار مناسبی دارد. یعنی حتی می‌توانید فیلم‌های روی موبایل خود را بر روی تلویزیون بدون مکث پخش کنید.

کنترل هوشمند

آیا شما نیز در یافتن کنترل تلویزیون خود مشکل دارید؟ یا اینکه حین فیلم دیدن لم داده‌اید و نمی‌خواهید به‌دنبال کنترل تلویزیون باشید؟ نرم‌افزار کنترل هوشمند این مشکل را برای شما حل می‌کند. شما می‌توانید بر اساس برند تلویزیون خود، نرم‌افزار تلویزیون هوشمند یا کنترل هوشمند را بر روی موبایل خود نصب کنید. به این طریق موبایل شما به کنترل تلویزیونتان تبدیل می‌شود. این کار به شما اجازه می‌دهد تا از حداکثر امکانات تلویزیون خود نیز بهره‌مند شوید. به‌عنوان مثال دیگر لازم نیست تا از کیبورد تلویزیون برای تایپ کردن استفاده کنید. یعنی کیبورد موبایل شما به‌عنوان کیبورد تلویزیون عمل می‌کند. همچنین هیچ محدودیتی در تعداد کاربران نیست. یعنی تمامی اعضای خانواده می‌توانند این نرم‌افزار را دانلود کرده و به تلویزیون متصل شوند. پس انگار که هر یک از اعضای خانواده یک کنترل شخصی برای خود دارند!

حالت تماشا

تلویزیون‌های هوشمند جدید دارای حالت‌های مختلف تماشا هستند. اگر به بخش تنظیمات پخش تصویر بروید، با حالت تماشا روبه‌رو خواهید شد. حالت تماشا انواع مختلفی دارد. به‌عنوان مثال می‌توانید حالت بازی، فیلم و غیره را مشاهده کنید. زمانی که حالت بازی را انتخاب کنید، سیستم تلویزیون خروجی HDMI را در اولویت قرار می‌دهد. به این طریق کیفیت پخش تصویر بر روی تلویزیون بهبود پیدا می‌کند. همچنین FPS یا همان فریم در ثانیه تلویزیون نیز در این حالت افزایش پیدا می‌کند. به این ترتیب می‌توانید به بهترین شکل ممکن از بازی‌های اکشن خود لذت ببرید. حتی در حالت تماشای فیلم، تمامی تنظیمات پخش تصویر بر روی حالت تماشای فیلم قرار می‌گیرد. در حالت کمترین آسیب به چشم شما وارد می‌شود و بیشترین لذت را از فیلم خواهید برد. اگر دارای تلویزیون هوشمند هستید، بهتر است حتماً از این قابلیت استفاده کنید.

امنیت هوشمند

تمامی تلویزیون‌های هوشمند دارای سیستم امنیتی هستند. در حقیقت هر دستگاهی که به اینترنت متصل می‌شود، باید دارای سیستم امنیتی باشد. زمانی که یک دستگاه به اینترنت متصل شود، در معرض حمله هکرهای سایبری قرار می‌گیرد. شاید امکان ویروسی شدن دستگاه بسیار کم باشد؛ اما به هر صورت می‌توانید با این کار جلوی حملات احتمالی را بگیرید. در هر تلویزیون این گزینه در بخش خاصی قرار دارد. به‌عنوان مثال در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ می‌توانید به بخش تنظیمات سیستم رفته و گزینه Smart Security را انتخاب کنید. این حالت امنیت دستگاه شما را به حداکثر مقدار خود می‌رساند. این قابلیت نکته‌ای است که کمتر کسی درباره تلویزیون‌های هوشمند می‌دانند.

حالت مهمان

آیا می‌دانید تلویزیون‌های هوشمند دارای حالت مهمان هستند؟ بسیاری از دارندگان تلویزیون‌های هوشمند حتی کاربرد این منو را نمی‌دانند. خب در حقیقت تلویزیون‌های هوشمند امروزی کارایی نسبتاً دشواری دارند. البته پس از مدتی کارکردن با هر تلویزیون، با کارایی آن آشنا خواهید شد. با این وجود باز هم استفاده از تلویزیون شما برای مهمان‌ها می‌تواند دشوار باشد. برای آنکه مهمان‌های شما با مشکل مواجه نشوند، شما می‌توانید گزینه حالت مهمان تلویزیون خود را فعال کنید. در این حالت منویی کوچک در اختیار مهمان شما قرار خواهد گرفت. در این منو انواع گزینه‌های پرکاربرد همانند تنظیم صدا، تعویض ورودی و یا تعویض شبکه وجود دارد. این حالت می‌تواند کمک شایان توجهی به مهمان‌های شما بکند.

خب دوستان عزیز، کدام یک از این نکات را درباره تلویزیون‌های هوشمند می‌دانستید؟ کدام یک برای شما جذاب بود؟ آیا نکته‌ای خاص درباره تلویزیون هوشمند خود می‌دانید که به این لیست اضافه کنیم؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان هستیم.

نظرات

غزال

1400/12/25

بسیار کاربردی.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444