چگونه لنز دوربین موبایل را تمیز کنیم؟
  • 1402/01/14

چگونه لنز دوربین موبایل را تمیز کنیم؟

این روزها گوشی‌های موبایل، تبدیل به ابزارهای حرفه‌ای عکاسی شده‌اند. به همین دلیل، بسیاری از افرادی که عکاسی آماتور، نیمه حرفه‌ای و حتی حرفه‌ای می‌کنند، با خرید یک گوشی موبایل عالی، نیازشان به خرید دوربین نیز، رفع می‌شود. با اینکه لنز دوربین‌ها واقعا قوی است و می‌تواند عکس‌های منحصر به فردی را خلق کند، نگهداری از آنها آنقدرها آسان نیست. چرا که گوشی موبایل زیاد استفاده می‌شود و علاوه بر دوربین، کاربردهای دیگری هم دارد. به همین دلیل نگهداری از لنز دوزبین موبایل ساده نیست و باید اصول مهم در تمیز کردن این لنزها را نیز بدانید. در این مقاله و از سامانه وام دهی وامینه از مهم‌ترین نکات برای تمیز کردن دوربین گوشی موبایل گفته‌ایم تا بتوانید زیباترین و شفاف‌ترین عکس‌ها را با موبایل‌تان تهیه کنید.


با قاب مناسب، جلوی کثیفی بیش از حد را بگیرید

اولین روش برای محافظت از لنز دوربین، مراقبت از آن در برابر کثیفی، خط و خش و گرد و غبار است. یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌ها استفاده از قاب برای گوشی موبایل است. این قاب نباید خیلی بزرگ باشد، اما لبه‌های آن، باید بتواند اطراف قاب را محافظت کرده و کمی آن‌را از سطح بالاتر ببرد. این نکته بسیار مهم کمک می‌کند تا لنز دوربین از بسیاری مشکلات در امان باشد و بتوانید از آن بهتر نگهداری کنید.

پارچه میکروفیبر، دوست لنز دوربین شما

یکی از بهترین پارچه‌هایی که می‌توانید برای تمیز کردن لنز دوربین از آن استفاده کنید، پارچه میکروفیبر است. این پارچه الیاف بسیار ریزی دارد و وزن آن حتی از ابریشم هم سبک‌تر است. در نتیجه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تمیز کاری است و می‌توان از آن برای گرفتن عکس‌های شفاف و زیبا بهره برد. این الیاف می‌تواند لنز را خیلی خوب تمیز کرده و کمک کنند تا تصویری شفاف و زیبا را تهیه کنید. بهتر است دستمال میکروفیبر را به صورت مثلثی تا کنید و بعد با یک گوشه آن، لنزتان را تمیز نمایید
به یاد داشته باشید که هرگز نباید لنز دوربین را با دستمال کاغذی یا دستمال توالت تمیز کنید. چرا که این دستمال‌ها به لنز دوربین آسیب می‌زنند و مشکلات گوناگونی را ایجاد خواهند کرد.

استفاده از اسپری هوای فشرده

برای تمیز کردن برخی از وسایل و اکسسوری‌ها، می‌توان از اسپری هوای فشرده استفاده کرد. این اسپری کمک می‌کند تا بدون هیچگونه تماس، لنز و یا زوایای دیگر دوربین گوشی موبایل خود را تمیز کنید. این مورد برای کسانی که در کویر یا ساحل دریا عکاسی کرده‌اند بسیار کاربرد دارد و می‌تواند کمک کند دانه‌های ریز شن و گرد و غبار، از گوشی موبایل جدا شده و گوشی تمیز شود. البته برای استفاده از این اسپری‌های باد، باید جانب احتیاط را هم رعایت کنید. مثلا اینکه اسپری را از فاصله دور به گوشی موبایل بزنید و یا اینکه اول بخشی کوچک از آن را اسپری کنید و اگر لنز جا به جا نشد، بقیه بخش‌ها را هم با همان اسپری تمیز کنید.

تمیز کردن لنز با قلم مخصوص

راه امن و مناسب دیگر، استفاده از قلم‌های مخصوصی است که برای تمیز کردن لنز موبایل کاربرد دارند. این لنزها، برای دوربین‌های عکاسی هم کاربرد دارند و می‌توانند لنز دوربین را خیلی خوب تمیز کنند. کثیفی روی لنز می‌تواند شامل هر چیزی از جمله لکه انگشت، چربی، گرد و غبار و... باشد. برای تمیز کردن این لکه‌ها اگر زود اقدام کنید، به مشکل نمی‌خورید و کیفیت عکس‌هایتان هم دچار مشکل نخواهد شد.

تمیز کردن پشت لنز

بیشتر لکه‌هایی که لنز دوربین موبایل را درگیر می‌کند، روی لنز است و با راه‌هایی که در بالا برایتان گفتیم، حل می‌شود. اما گاهی گرد و غبار یا شن، به پشت لنز دوربین راه پیدا کرده و می‌تواند مشکلات مهمی را در عکاسی ایجاد کند. در این شرایط لازم است گوشی موبایل کاملا باز و پشت لنز آن با مواد و تجهیزات مخصوص تمیز شود. اگر خودتان دانش و تجربه کافی برای باز کردن گوشی موبایل ندارید، حتما از یک متخصص کمک بگیرید و بعد پشت لنز گوشی را تمیز کنید.

خرید قسطی گوشی موبایل

اگر قصد خرید گوشی موبایل را دارید و می‌خواهید خرید قسطی موبایل را تجربه کنید، کافی است وارد سامانه وامینه شوید. پس از آن می‌توانید تا سقف 30 میلیون تومان اعتبار دریافت کنید و گوشی مورد علاقه خود را بخرید. خرید گوشی موبایل قسطی با وامینه سریع‌تر و راحت‌تر از هر زمان دیگری است و کافی است برای انجام آن در سامانه وامینه ثبت نام کنید و کالای قسطی مورد نظرتان را سفارش دهید.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444