نکات مهم در خرید اسپیکر
  • 1402/10/02

نکات مهم در خرید اسپیکر

نکات مهم در خرید اسپیکر

اهل فیلم دیدن یا گوش دادن به موسیقی هستید؟ پس بی‌شک کیفیت صدا برای‌تان اهمیت ویژه‌ای دارد. به‌خصوص اگر بخواهید فیلم‌ها را به زبان اصلی ببینید و در راستای بهبود وضعیت زبان خود نیز گامی بردارید، اسپیکر برای‌تان واجب است. در این مقاله از وامینه برای‌تان از نکات مهمی گفته‌ایم که برای خرید اسپیکر باید به آنها توجه کنیند.

چرا اسپیکر می‌خرید؟

اولین و مهم‌ترین نکته این است که چرا می‌خواهید اسپیکر بخرید؟ اگر برای شنیدن یک موسیقی آرام یا دیدن فیلم با صدای معمولی اسپیکر می‌خواهید، نمونه‌های کوچک و رومیزی برای‌تان مناسبند. اما اگر فضای بزرگ‌تری دارید، می‌خواهید موسیقی را حرفه‌ای گوش کنید یا فیلم‌ها را با صدای تخصصی ببینید، باید اسپیکرهای ایستاده و خاص‌تری را بخرید.

بودجه خرید اسپیکر

برای خرید اسپیکر قیمت نیز بسیار مهم است. چراکه برخی برندها تنها به‌خاطر سابقه خود توانسته‌اند قیمت بیشتری را از مخاطبان طلب کنند. حال آنکه شاید در برندهای دیگر هم بتوانید نیازتان را رفع کنید. پس لازم است که با توجه درک چیزهایی که می‌خواهید هزینه کنید و به‌صرف بودن یک برند، برای خرید اسپیکر خود اقدام نفرمایید.

بدنه اسپیکر

خیلی هم است که یک اسپیکر با بدنه قوی بخرید. اسپیکرهایی که صدای توخالی بودن می‌دهند، احتمالا بدنه محکمی ندارند. این نکته علاوه بر اینکه بر روی استحکام وسیله شما نقش دارد می‌تواند روی کیفیت صدا هم اثرگذار باشد. پس لازم است که قبل از خرید چند ضرب به بدنه اسپیکر بزند و مطمئن شوید به اندازه کافی استحکام دارد.

حساسیت و قدرت اسپیکر

هرچه قدرت اسپیکر بیشتر باشد، قطعا قیمت آن بیشتر است. اگر شما از آمپلیلی‌فایر استفاده می‌کنید، باید حتما اسپیکرهای قدرتمند داشته باشید. علاوه بر این لازم است که اسپیکر شما بتواند آمپیلی‌فایر را پشتیبانی کند. اگر این پشتیبانی نباشد، به اسپیر آسیب می‌رسد.
حساسیت نیز در اسپیکر بسیار اهمیت دارد. وقتی اسپیکر خوب داشته باشید، صداهایی را می‌شنوید که قبل از این آنها را نشنیده بودید. مثل حرکت انگستان روی سیم‌های گیتار یا صداهای دیگری که در اسپیکرهای معمولی شنیده نمی‌شوند.
با داشتن یک اسپیکر خوب، صداهایی عالی را می‌شنوید و می‌توانید به دنیای جدیدی از موسیقی وارد شوید.

تست نیاز شما

برای خرید اسپیکر خوب است که ابتدا یک تست صدا بگیرید. فضایی که قرار است اسپیکر را در آن بگذارید بسیار اهمیت دارد. اگر یک اتاق مناسب‌سازی شده برای موسیقی دارید، بازگشت موسیقی شما کمتر است. اما اگر دیوارهای سخت و سنگی دارید، بخشی زیاد از صدا از دیوارها منعکس شده و دوباره به سمت شما بازمی‌گردد.
پس مهم است که با توجه به فضایی که دارید یک اسپیکر خوب انتخاب کنید تا صدایی باکیفیت را بشنوید. اگر اسپیکر شما برای فضا خیلی بزرگ باشد، کیفیت صدا آن چیزی که فکر می‌کنید نخواهد بود. ضمنا مجبور می‌شوید از تمام ظرفیت اسپیکر استفاده نکنید و بعد آن چیزی که برایش پول زیادی داده‌اید بدون استفاده خواهد بود. بادرنظر گرفتن این موارد یک اسپیکر مناسب برای فضای خودتان بخرید.

خرید قسطی اسپیکر

برای خرید قسطی اسپیکر وامینه با امکانات و شرایط مناسب کنار شماست. کافی است اپ وامینه را نصب کنید یا در سایت ثبت‌نام بفرمایید. پس از آن مدارک خواسته شده را بارگذاری کنید و اطلاعات لازم را به وامینه ارائه دهید. پس از آن می‌توانید برای خرید قسطی با بهترین امکانات و شرایط اقدام کنید و بعد مبلغ مورد نظر را در اقساط یک ساله بپردازید.



نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
برچسب ها

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444