چگونه یک قهوه‌ساز خوب بخریم؟
  • 1402/02/09

چگونه یک قهوه‌ساز خوب بخریم؟

بیش از نیمی از مردم جهان روزشان را با یک فنجان قهوه آغاز می‌کنند. به همین دلیل قهوه سازهای خانگی از کالاهای پرمصرف هستند و می‌توان آنها را در بسیاری از خانه‌ها یپدا کرد. حالا اگر برای خرید قهوه ساز اقدام کنید، کالاها و برندهای گوناگونی را می‌بینید. همه آنها ادعا می‌کنند خوب هستند و می‌توانند نیاز شما به خرید قهوه ساز را برطرف کنند. برای آنکه بتوانید بهترن قهوه ساز را بخرید و کالای مناسب‌تان را انتخاب کنید، در این مقاله از وامینه همراه ما باشید. وامینه سامانه‌ای برای خرید اقساطی کالاهای گوناگون است و با منصفانه‌ترین سود، از بهترین برندها، بهترین کالاها را در اختیارتان می‌گذارد.

انواع قهوه ساز را بشناسید

قبل از آنکه برای خرید قسطی قهوه ساز اقدام کنید، باید انواع قهوه ساز را بشناسید. قهوه‌سازهای گوناگون را در این بخش برایتان معرفی کرده‌ایم.

1- قهوه سازهای دستی

پیش از آنکه دیگر قهوه سازها را بررسی کنیم، باید از قهوه سازهایی بگوییم که ساختمان ساده‌ای دارند و می‌توان از آنها روی گاز و حتی آتش استفاده کرد. مثلا موکاپات، دستگاه قهوه سازی است که روی آتش قرار می‌گیرد و با فشار زیاد، آب را از زیر دستگاه به سمت لایه‌‎ای از قهوه هدایت می‌کند. سپس قهوه‌ای غلیظ خواهید داشت که معمولا برای 1 تا 3 فنجان کافی است.
جزوه و دله نیز از دیگر قهوه سازهایی هستند که می‌توان از آنها روی اجاق گاز استفاده کرد و تا چند فنجان از قهوه‌های خاص را برایتان آماده می‌کنند.
اما اگر قهوه‌های تخصصی‌تر، پرخامه و ترکیبی می‌خواهید، باید سراغ دیگر قهوه سازهایی بروید که نوشیدنی‌های تخصصی‌تری را برایتان آماده می‌کند.

2- خرید قسطی انواع قهوه ساز

حالا اگر به فکر خرید قهوه ساز تخصصی هستید و می‌خواهید وسیله‌ای خوب داشته باشید، باید ابتدا کارکرد انواع قهوه را بدانید و بعد بر اساس نیازتان برای خرید انواع قهوه ساز اقدام کنید.


اسپرسو ساز

اسپرسو قهوه غلیظی است که اولین بار در ایتالیا آماده و سرو شد. اسپرسو در زبان ایتالیایی به معنای سریع است و به قهوه‌ای گفته می‌شود که با فشار آب داغی که از میان دانه‌های قهوه می‌گذرد، درست شده باشد. اسپرسو پایه قهوه‌های دیگر است و معمولا انواع قهوه را با کمک این عصاره قهوه آماده می‌کنند. به همین دلیل اگر برای خرید یک دستگاه اسپرسوساز اقدام کنید، می‌توانید قهوه‌های دیگر را هم با همان دستگاه بسازید و از طعمش لذت ببرید.

قهوه ساز دریپ (چکه‌ای)

از دیگر تجهیزاتی که دوستداران قهوه سراغش را می‌گیرند، قهوه ساز دریپ است. این قهوه سازها سریع هستند و می‌توانید بدون نیاز به آموزش خاص از آن استفاده کنید. البته تمیز کردن این قهوه ساز خیلی آسان نیست و باید دقت لازم را در این امر داشته باشید.

قهوه ساز نسپرسو

نسپرسوها دستگاه‌های جدیدی هستند که با کمک کپسول‌های قهوه به شما نوشیدنی‌های خوش طعم و عالی را می‌دهند. این دستگاه‌ها، عملکرد ساده‌ای دارند و می‌توانید با شارژ کپسول قهوه، لیوان‌تان را پر از نوشیدنی‌های عالی کنید.

نکات مهم در خرید قهوه ساز

پس از آنکه انواع قهوه ساز را بررسی کردیم، باید بدانیم در خرید قهوه ساز چه نکاتی را در نظر بگیریم.

1- نوع قهوه برای قهوه ساز

پیش از آنکه برای خرید قسطی قهوه ساز قسطی اقدام کنید، باید بدانید که دستگاه شما با چه قهوه‌ای کار می‌کند و از مواد اولیه اشتباه استفاده نکنید. چرا که دانه‌های قهوه نامناسب به دستگاه‌تان آسیب می‌زند.

2- گنجایش قهوه ساز

نکته دیگری که در خرید انواع قهوه ساز باید بدانید، گنجایش قهوه ساز است. باید بنابر نیازتان دستگاهی را برگزینید که بتوانید به اندازه وعده‌هایی که می‌خواهید به شما قهوه بدهد. اگر قهوه ساز خیلی بزرگ باشد، قهوه باقی مانده را نمی‌توانید زیاد نگه دارید و اگر قهوه سازی کوچک انتخاب کنید، مجبورید چند بار در روز قهوه ساز را روشن کنید و به مشکل می‌خورید.

3- کار کردن با قهوه ساز

بعضی از قهوه سازها انقدر حرفه‌ای هستند که جایزشان در کافه‌ها و در دست باریستاهاست. به همین دلیل برای مصرف خانگی مناسب نیستند و کار با آنها دشوار است. در زمان خرید قهوه ساز خانگی باید کارایی آسان آن‌را نیز در نظر بگیرید و قهوه سازی را بخرید که بتوانید راحت از آن استفاده کنید.

4- تایمر و کنترل غلظت

از دیگر ویژگی‌های یک قهوه ساز خوب، داشتن تایمر و گزینه‌ای برای کنترل غلظت قهوه است. این تایمر می‌تواند قهوه‌ای باکیفیت را برایتان بسازد. علاوه بر این، اگر قهوه‌هایتان رست‌های گوناگونی داشته باشند با قهوه سازهای باکیفیت می‌توانید با تمام آنها قهوه‌های عالی را داشته باشید.

5- جنس فیلتر قهوه ساز

فیلتر قهوه از مهم‌ترین بخش‌های قهوه ساز است. اگر قهوه سازها خوب کار نکنند، قهوه طعم خوبی نمی‌گیرد و مشکلات زیادی هم برای دستگاه‌تان پیش می‌آید. در نتیجه در زمان خرید قهوه ساز قسطی باید نوع و شکل فیلتر دستگاه‌تان را بررسی کنید.


خرید قسطی قهوه ساز

برای خرید و سفارش انواع قهوه ساز قسطی می‌توانید در سایت وامینه ثبت نام کنید. پس از آن باید مدارک خواسته شده را بارگذاری کنید و در نهایت کالاهای مورد نظرتان را بخرید. خرید اقساطی قهوه ساز از وامینه محدودیت برند ندارد و می‌توانید کالاهای باکیفیت را با قیمت عالی از وامینه بخرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید قسطی انواع لوازم منزل در وامینه منتظرتان هستیم.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444