راهنمای خرید گلس
  • 1402/10/04

راهنمای خرید گلس

راهنمای خرید گلس

گلس موبایل یک صفحه مجزا از گوشی است. این صفحه روی نمایشگر گوشی میچسبد. وظیفه اصلی آن مراقبت از صفحه نمایش در برابر آسیب، خوردگی، رطوبت و ضربه است. گلس حتی برای گوشیهای پرچمدار که با محافظهای قدرتمند به بازار میآیند هم واجب است. درواقع اگر بخواهید از محافظ شرکتی مراقبت کنید، باید یک گلس خوب را انتخاب و آنرا برای هر گوشی استفاده کنید.


چرا از گلس استفاده کنیم؟

گلس یک لایه محافظ است. گلسها انواع گوناگونی دارند، میتوانید آنها را تعویض کنید و قیمتشان نسبت به صفحه نمایش اورجینال گوشیها بسیار پایینتر است. گلس میتواند در جنسهای گوناگونی تولید و عرضه شود. گلس در دسترس است و میتوانید آنرا از هرجایی تهیه کنید. گلس حتی اگر از جنسهای ارزان باشد، میتواند تا حدی جلوی خط و خش، ضربه و آسیب را بگیرد. وقتی گلس سشکست، میتوانید آنرا بهراحتی تعویض کنید. بدون آنکه گوشی گرانقیمتتان دستخوش آسیب شود و مجبور شوید برای آن نمایشگر جدید بخرید.


انواع گلس

با ارائه انواع گوشیها به بازار، گلسهای گوناگونی هم معرفی شدند. در اینجا به مهمترن انواع گلسها اشاره کردهایم.


گلس شیشه‌ای


بیشتر فروشگاههای فروش لوازم جانبی پر از گلسهای شیشهای است. این گلس شفاف است اما نور خورشید و محیط با شدت بالا منعکس میکند. درنتیجه استفاده از آن برای کسانی که بیرون کار میکنند، سخت است. علاوه بر این گلس شیشهای با ضربه میشکند وخورد میشود و مجبورید هرچند وقت یکبار آنرا تعویض کنید.


گلس حرارت دیده


از بهترن و خوشقیمتترین گلسها، نوع حرارتدیده آن است. گلس حرارت دیده نسبت به گلس شیشهای انعطاف بیشتری دارد. ضمنا در برابر گرما، سرما و خط و خش، آسیبپذیری آن کمتر است. این گلسها معمولا زمان بیشتری باقی میمانند و میتوانید برای مدت طولانی از آنها استفاده کنید.


گلس سرامیکی


در بسیاری از فروشگاهها، گلس سرامیکی را به شما معرفی میکنند. این گلس ضد ضربه است، انعطاف خوبی دارد و بهخوبی روی گوشیتان نصب میشود. با گلس سرامیکی تا حدی خیالتان راحت خواهد بود.


گلس مایع یا نانو


نوع جدیدی از گلسها در بازار هستند که به آنها نانو میگویند. موقع خرید، فروشنده چند قطره از یک مایع را روی صفحه گوشی ریخته و آنرا پخش میکند. بعد هم با اشعهای، صفحه نمایش را خشک میکنند. این گلس اگر واقعی باشد و بهموقع ترمیم شود، گزینهای بسیار عالی است اما بهعنوان خریدار نمیتوانید درباره آن مطمئن باشید.


گلس نانو پلاستیکی


اگر یک گلس خیلی چسبناک دیدید که خودتان هم توانستید آنرا در خانه نصب کنید، با یک گلس نانو پلاستیکی سر و کار دارید. این گلس در برابر خط و خش خیلی خوب است اما برای ضربه نمیتواند کار زیادی کند. از سوی دیگر این گلس ارزان است و میتواند بخش زیادی از صفحه نمایش گوشی را بپوشاند.


گلس حریم شخصی


اگر دوست ندارید دیگران از طرفین، صفحه گوشی شما را ببینند، باید از گلس حریم شخصی استفاده کنید. با این گلش فقط از روبرو و بهحالت عمودی، صفحه گوشی دید دارد و دیگران، صفحه را تیر و تار میبینند.


گلس مات


یک نوع مقاوم از گلس که نور محیط را بازتاب نمیدهد، گلس مات است. این گلس استحکام خوبی دارد و میتوان از آن برای برای انواع مدلها و گوشیها استفاده کرد.


نکات مهم در خرید گلس


اگر برای خرید گلس نیاز به چند توصیه کلی دارید، این موارد را بهخاطر داشته باشید.

یک گلس خوب، ضد خط و خش است، مایعات از آن عبور نمیکنند، نور و شفافیت صفحه نمایش را از بین نمیبرد. ضمنا یک گلس خوب عملکرد شما را روی صفحه گوشی کند نمیکند. توجه به همه این نکات بسیار مهم است و میتواند در خرید محافظ و گلس برایتان راهگشا باشد.


خرید قسطی گوشی و تجهیزات آن با وامینه


اگر میخواهید یک گوشی خوب با تجهیزات کامل را بهصورت اقساطی بخرید، وامینه با ارائه بهترین خدمات و امکانات همراه شماست. کافی است در سایت یا اپ وامینه ثبت نام کنید و بعد از اعتبارسنجی، برای خرید قسطی کالای مورد نظرتان اقدام نمایید.




نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
برچسب ها

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444