راهکارهای تمیز کردن یخچال
  • 1401/12/16

راهکارهای تمیز کردن یخچال

پس از خرید یخچال ایده‎آل باید از آن مراقبت کنید و تمیز نگه داشتن یخچال، یکی از مهم‌ترین نکات برای نگهداری از یخچال است. به همین دلیل باید نکات تمیز کردن یخچال را بدانید و آن‌را رعایت کنید. اگر قصد خرید یخچال قسطی را دارید یا می‌خواهید از یخچال فریزری که به صورت اقساط یا نقد خریده‌اید، به خوبی نگهداری کنید، این مطلب را بخوانید. در وامینه می‌توانید اعتبار خرید انواع کالا از جمله یخچال فریزر را دریافت کنید.

از کجا شروع کنیم؟

برای تمیز کردن یخچال ابتدا باید مواد غذایی اضافی، خراب و فاسد شده را خارج کنید. اگر ظرفی خالی شده یا حجم مواد غذایی داخل آن کمتر از حجم ظرف است، ظرف‌ها را هم خارج کنید و مواد غذایی را به ظروف کوچکتری منتقل نمایید. بهتر است شیشه‌ها و مواد غذایی دیگر را هم خارج کرده و تمام آنها را هم تمیز کنید. ضمنا میوه‌ها و سبزیجات را هم بیرون بیاورید و مطمئن شوید لابه‌لای آنها میوه گندیده و خراب نباشد. اگر در یخچال سس مایونز، لبنیات، بیسکوییت، شکلات و... دارید، تاریخ انقضای تمام آنها را نیز بررسی کنید. پس از آنکه مطمئن شدید همه چیز سالم و تمیز است، تمیز کردن داخل یخچال را آغاز کنید.

از چه موادی استفاده کنیم؟

برای تمیز کردن داخل یخچال باید از موادی استفاده کنید که بوی تندی ندارند و عطر زیادی را در یخچال باقی نمی‌گذارند. مثلا اگر از صابون استفاده کنید، ممکن است یخچال‌تان بوی خوبی بگیرید اما کمی بعد، مواد غذایی داخل یخچال هم همان بو را جذب می‌کنند. به مرور عطر مواد غذایی خراب می‌شود و نمی‌توانید آنها را استفاده کنید.
بهترین شوینده‌ها برای داخل یخچال، موادی هستند که عطر کمی دارند و یا مانند ترکیب آب و سرکه سفید یا سرکه سیب، از مواد طبیعی، منشا گرفته‌اند.
برای تمیز کردن جا میوه‌ای و بخش‌هایی از یخچال که قابلیت جدا شدن دارند، آنها را زیر شیر آب بگیرید و کاملا همه قسمت‌هایشان را با آب گرم و شوینده معمولی بشویید.
بعد صبر کنید تا تمام قسمت‌ها کاملا خشک شود. پس از آن می‌توانید قطعات یخچال را به جای اولش بازگردانید.

پشت یخچال را تمیز کنیم؟

این نکته را به یاد داشته باشید که یخچال باید اندکی از دیوار پشت سرش فاصله داشته باشد. این فاصله به گردش هوا کمک می‌کند و نمی‌گذارد طول عمر یخچال کوتاه شود. با این حال ممکن است گرد و غبار این بخش از یخچال را بپوشاند و عملکرد یخچال را دچار مشکل کند. برای اینکه از این خطر در امان باشید، باید یخچال را جلو بکشید و پشت آن‌را هم کاملا تمیز کنید. این موضوع بسیار مهم است و حداقل سالی یک بار باید انجام شود. اگر قصد خرید قسطی یخچال را دارید و می‌خواهید یک کالای باکیفیت و جذاب داشته باشید، در سامانه وامینه عضو شوید. پس از آن می‌توانید اعتبار لازم برای خرید یخچال را دریافت کنید.

از در و دیواره‌ها غافل نشوید

بخش دیگری از یخچال که باید حتما تمیز شود، در و دیواره‌های یخچال است. به خصوص اگر کودک در خانه دارید یا موقع آشپزی با دست‌های کثیف سراغ یخچال می‌روید، بیشتر اهمیت این موضوع را درک خواهید کرد. برای این بخش از یخچال می‌توانید شوینده‌های قوی‌تری را انتخاب کنید. اما نه آنقدر قوی که رنگ یخچال را ببرد یا مشکلات دیگری را در آن ایجاد کند. از یک دستمال نخی استفاده کنید و تمام لکه‌ها را کامل و دقیق از روی یخچال پاک کنید. اگر قصد خرید اقساطی یخچال را دارید و یا می‌خواهید دیگر وسایل منزل‌تان را به‌صورت قسطی بخرید، وامینه با ارائه راهکارهای عالی، برای خرید بهترین لوازم منزل همراه‌تان است.

فیلترها را به موقع تعویض کنید

اگر قصد خرید قسطی یخچال فریزر دارید که به آب شهری وصل باشد، باید حواس‌تان به فیلتر آب یخچال باشد. تقریبا هر 6 ماه یکبار باید فیلترهای یخچال را تعویض کنید. چرا که این فیلترها ذغال فعال دارند و پس از 6 ماه کارایی‌شان مختل می‌شود. با اختلال در فیلترها، سیستم آب داخلی یخچال به مشکل می‌خورد و کم کم مزه آب عوض می‌شود. اگر باز هم فیلترها را عوض نکنید، آب یخچال لجنی می‌شود و تمام سیستم آب را آلوده می‌کند. در نتیجه تعویض فیلترهای آب را به موقع انجام دهید و نگذارید که عدم رسیدگی به این بخش، سیستم یخچال‌تان را نابود ند.

نکات مهم بعد از تمیز کردن یخچال

حالا که یخچال‌تان کاملا تمیز شده و می‌خواهید همه چیز را سر جای اولش بگذارید، بهتر است چند نکته مهم را رعایت کنید. نخست آنکه وسایل را به ترتیب نیازتان در یخچال قرار دهید. مثلا اگر به ظرف مربا کمتر نیاز دارید، آن‌را عقب‌تر بگذارید. پس از آن به یاد داشته باشید که هرگز مواد غذایی را بدون درپوش مناسب در یخچال قرار ندهید.
اگر متوجه شدید که یخچال‌تان بوی بدی گرفته، حتما از بوگیرهای طبیعی مانند ذغال، جوش شیرین یا کمی قهوه استفاده کنید. این مواد می‌توانند بوی بد را جذب کرده و هوای داخل یخچال‌تان را تصفیه کند.

خرید قسطی یخچال

اگر برای خرید اقساطی انواع لوازم منزل به دنبال جایی مطمئن هستید، وامینه همراه شماست. چرا که در سایت وامینه می‌توانید انواع یخچال‌ها، با برندهای متنوع را تهیه کرده و قیمت آن‌را در اقساط بلند مدت به‌صورت یکساله بپردازید. برای خرید انواع لوازم منزل از جمله یخچال فریزر، لباسشویی، گاز، غذاساز، خرید اتو قسطی، خرید فرش اقساطی، خرید اجاق گاز و... می‌توانید وارد سامانه وامینه شوید. پس از ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک، می‌توانید برای دریافت کالای قسطی از وامینه اقدام کنید. خرید قسطی از وامینه به سرعت و سهولت انجام می‌شود. ضمنا می‌توانید مبلغ اقساط را در دراز مدت بپردازید و نگران از دست رفتن سرمایه خود نیز نباشید.


نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444