قبل از خرید تابلو فرش، این مقاله را بخوانید
  • 1402/01/21

قبل از خرید تابلو فرش، این مقاله را بخوانید

تابلوفرش، اثر هنری با ارزشی است که به عنوان یک شی دکوری و آنتیک، به آن نگاه می‌شود. تابلو فرش‌ها می‌توانند با دست و یا ماشین، آماده شده باشند و در نتیجه، قیمت و ارزش‌های گوناگونی دارند. اگر شرایط خرید فرش دستبافت ندارید و یا می‌خواهید یکی از صنایع دستی ایرانی را در خانه داشته باشید، تابلو فرش یکی از بهترین‌هاست. از آنجا که وامینه با فروشگاه‌های صنایع دستی و فرش فروشی‌ها قرارداد دارد، در اینجا از نکات مهمی گفته‌ایم که قبل از خرید تابلو فرش باید به آنها توجه کنید.

چرا تابلو فرش بخریم؟

با توجه به نوع دکوراسیون، شیوه زندگی و تفکری که دارید می‌توانید تابلو فرش را برای زیباتر شدن خانه خود انتخاب کنید. تابلو فرش، به خصوص نوع دستی آن، بسیار با ارزش است و می‌تواند جلوه‌ای متفاوت به خانه‌تان ببخشد. از سوی دیگر، هدیه دادن تابلو فرش، دلچسب است و یک شی با ارزش را به خانه کسانی که دوست‌شان دارید اضافه می‌کند.
از سوی دیگر، نگهداری از تابلو فرش بسیار ساده‌تر از وقتی است که بخواهید از یک شی بلوری، سفالی یا میناکاری مراقبت کنید. چرا که تابلو فرش روی دیوار است و در معرض آلودگی‌های کمی قرار می‌گیرد. ضمنا احتمال خرابی آن بسیار کم است و نیاز به تمیز کردن مداوم هم ندارد. در نتیجه با خرید تابلوفرش یک شی با ارزش و ماندگار را به خانه برده‌اید.

نکات مهم در خرید تابلو فرش

حالا اگر در خرید تابلو فرش مصمم‌تر شده‌اید و می‌خواهید قبل از سفارش این کالا، نکات مهمی را درباره آن بدانید ادامه این مطلب را بخوانید.

1- دستی یا ماشینی

قبل از خرید تابلو فرش باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید یک تابلوفرش دستی داشته باشید یا ماشینی؟ بی‌شک تابلوفرش دستی، از نفیس‌ترین کالاهای ایرانی است. قطعه هنری که ارزش بسیار دارد و هنر دست بزرگان فرش‌بافی را به رخ می‌کشد. با سامانه وامینه می‌توانید برای خرید انواع فرش دست بافت قسطی اقدام کنید و زیباترین کالاها را داشته باشید.
در کنار فرش دستی، اگر مایل به خرید تابلوفرش ماشینی هستید نیز، باید بدانید که این فرش‌ها جلوه‌ی زیبایی دارند و به سبب تنوع در طرح و رنگ، می‌توان آنها را با دکوراسیون‌های گوناگونی هماهنگ کرد. با انتخاب تابلوفرش ماشینی نیز شی زیبایی را خواهید داشت اما نباید توقع داشته باشید که ارزش آن در طی سال‌ها افزایش عمده‌ای داشته باشد


2- متر کنید، بعد سفارش دهید

قبل از خرید تابلوفرش باید ببینید که کجای منزل شما برای آویختن این کار هنری مناسب است؟ فراموش نکنید که جای تابلو فرش در اشپزخانه، اتاق‌ها یا راهرو نیست و باید فضای مناسبی را برای آن در بخش پذیرایی و مکانی مناسب در خانه در نظر بگیرید. این نکته را هم در نظر داشته باشید به اندازه دور تابلو فرش، ضخامت قاب هم اضافه می‌شود. در نتیجه ابعاد تابلو کمی بزرگتر از فرش است و باید این نکته را در نظر بگیرید.
پیش از سفارش تابلو فرش، دیوار منزل‌تان را اندازه بگیرید و بعد سفارش‌تان را قطعی کنید.

3- کیفیت رنگ و بافت را در نظر بگیرید

برخی از تابلوفرش‌های دستبافت دارای امضای مشخصی از اساتید فرش بافی هستند. به سبب همین امضا، فرش‌ها گران‌تر و البته ارزشمندتر می‌شوند. از سوی دیگر، هرچقدر تراکم فرش یا تعداد گره‌ها بیشتر باشد، ظرافت بالای فرش را نشان می‌دهد. در نتیجه یک تابلوفرش گرانبهاتر دارید که ارزشش هر لحظه بیشتر می‌شود.
نکته بسیار مهم دیگر استفاده از رنگ‌های طبیعی در بافت تابلو فرش دستبافت است. این رنگ‌ها نباید به مرور زمان پاک و یا اینکه در اثر کشیدن یک دستمال مرطوب، در هم مخلوط شوند. فرش‌هایی که با رنگ مصنوعی رنگ شده‌اند، قیمت کمتر و در نتیجه ماندگاری کمتر هم دارند.

4- کیفیت الیاف را بررسی کنید

بیشتر تابلوفرش‌ها از پشم و پنبه بافته می‌شوند. اما در بخش‌هایی از آنها از ابریشم استفاده می‌کنند تا زیبایی و برقی متفاوت را به فرش ببخشند. هر چه مقدار ابریشم بیشتر شود، قیمت فرش هم بالاتر می‌رود. در نتیجه تابلوفرش‌هایی که ابریشم دارند، گران‌تر از دیگر تابلوفرش‌ها هستند. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که قیمت ابریشم طبیعی بالاست و ابریشم‌های مصنوعی، با قیمت کمتری ارائه می‌شود.

5- پشت تابلو فرش را بررسی کنید

برای خرید قسطی تابلو فرش، اگر از جای مطمئنی خرید نمی‌کنید، حتما پشت فرش را ببینید و بافت آن‌را بررسی کنید. اگر بافت مشکلی داشته باشد، جایی رنگ داده باشد و یا لکه‌بری انجام شده باشد، از پشت فرش مشخص است. با بررسی این نکات می‌توانید یک تابلو فرش زیبا و با ارزش را بخرید.

خرید قسطی تابلوفرش با وامینه

سامانه وامینه با ارائه خدمات پرداخت اقساطی و امکان دریافت اعتبار خرید کالا، همراه‌تان است تا بتوانید بهترین تابلوفرش‌ها را با قیمت عالی و در اقساط یک ساله تهیه کنید.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444