هشت قابلیت مخفی در اپل واچ
  • 1401/11/04

هشت قابلیت مخفی در اپل واچ

اپل واچ بهترین دوست آیفون شماست. این وسیله به شما امکان می‌دهد اعلان‌ها را مدیریت کنید، تماس بگیرید و حتی از برخی برنامه‌ها بدون دست زدن به آیفون خود استفاده کنید. با کمک بخش‌های مرتبط با سلامتی و تناسب اندام، می‌توانید خوش اندام باشید و از پیشرفت یا بروز بیماری‌ها، جلوگیری کنید. اما اپل واچ ویزگی‌های جذاب دیگری هم دارد که فقط در این موارد خلاصه نشده‌اند. اینجا بیشتر درباره این موارد برایتان گفته‌ایم.



حالت بی صدا را امتحان کنید


زیبایی استفاده از اپل واچ این است که به شما کمک می کند تا از آیفون خود جدا شوید. با داشت اپل واچ، لازم نیست هر بار پیام یا تماسی دریافت می‌کنید، آیفون خود را بردارید. در عوض، می‌توانید گوشی خود را برای مدت طولانی در حالت بی‌صدا قرار دهید. با این حال، به طور پیش فرض، اپل واچ هر بار که نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید، صدایی تولید می کند. این عملکرد می‌تواند به سرعت آزاردهنده شود، به خصوص زمانی که موتور Taptic Watch بسیار خوب باشد. اما می توانید با چند ضربه آن را ساکت نگه دارید. از صفحه ساعت، انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا مرکز کنترل نمایان شود و برای روشن کردن حالت بیصدا، روی نماد زنگ، ضربه بزنید. اکنون، اپل واچ شما با دریافت اعلان به آرامی روی مچ شما ضربه می‌زند و تا زمانی که مچ خود را بردارید، صفحه را روشن نمی کند.



با دستیار صوتی اپل (سیری) صحبت کنید


اگر از Apple Watch Series 3 با watchOS 5 یا بالاتر استفاده می کنید، برای صحبت با Siri نیازی به فشار دادن Digital Crown نیست. به سادگی مچ خود را بالا بیاورید و اپل واچ را به صورت خود نزدیک و شروع به صحبت کنید. سیری فوراً شروع به رونویسی و پردازش دستور شما می‌کند. این مطمئن‌ترین راه برای تعامل با سیری در اپل واچ است و خیلی بهتر از نگه داشتن تاج دیجیتال کار می‌کند. در صورتی که قصد خرید قسطی اپل واچ را دارید، هم اکنون در سامانه وامینه ثبت نام کنید و بعد از تکمیل اطلاعات خود، برای خرید اپل واچ قسطی اقدام نمایید.


اعلان ها را با دقت مدیریت کنید


اگر همیشه اپل واچ خود را می‌پوشید، باید مدتی را صرف حذف اعلان‌های دریافتی کنید. اگر این کار را نکنید، پوشیدن اپل واچ به سرعت خسته کننده خواهد شد. خوشبختانه اپل واچ گزینه‌ای برای غیرفعال کردن اعلان‌ها از مرکز اطلاع رسانی در اختیار شما قرار می‌دهد. روی یک اعلان به چپ بکشید، روی دکمه منو ضربه بزنید و Turn off on Apple Watch را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برای غیرفعال کردن بازخورد صدا و لرزش برای اعلان برنامه، گزینه Deliver Quietly را انتخاب کنید.


تمرینات مورد علاقه خود را سفارشی کنید


هنگامی که شروع به استفاده منظم از برنامه Workouts می کنید، در نهایت می خواهید صفحه تمرین را سفارشی کنید. برای مثال، ممکن است بخواهید سرعت فعلی را به تمرین پیاده روی اضافه کنید. برای این کار کافیست اپلیکیشن Watch را باز کنید، به مسیر Workouts > Workout View بروید و تمرین را انتخاب کنید. برای افزودن، حذف و تنظیم مجدد معیارها مطابق با نیاز خود، روی Edit ضربه بزنید. با وامینه می‌توانید برای خرید اقساطی آخرین مدل اپل واچ اقدام کنید و از خرید و انتخاب خود لذت ببرید.



حالت‌های مختلف ساعت خود را مدیریت کنید


شما باید سه صفحه ساعت مختلف را برای زمان‌های گوناکون روز، حالت‌ها یا موقعیت‌های مختلف تنظیم کنید. کافی است انگشت خود را به صورت افقی از یک لبه صفحه به لبه دیگر بکشید تا تمام صفحه‌های ساعت موجود را ورق بزنید. اگر تعداد زیادی صفحه ساعت را فعال کرده‌اید، وقت آن است که آنها را حذف یا مرتب کنید. شما می‌توانید این کار را در خود اپل واچ انجام دهید، اما انجام آن در برنامه واچ بسیار ساده‌تر است. برای خرید اقساطی اپل واچ وامینه همراه شماست.



مستقیماً در Apple Watch خود به متن‌ها پاسخ دهید


هنگامی که در اپل واچ خود اعلان دریافت می‌کنید، روی آن ضربه بزنید و برای ارسال پاسخ سریع گزینه Reply را انتخاب کنید. گزینه‌های زیادی را در اینجا خواهید دید: روی دکمه میکروفون ضربه بزنید تا پاسخ را دیکته کنید، یا می‌توانید یک ایموجی یا پاسخ از پیش نوشته شده را انتخاب کنید. اما یکی از ویژگی‌هایی که ممکن است از آن ندانید، ابزار Scribble است. با دست روی آیکون A ضربه بزنید و یک پد خط خطی باز می‌کنید. حروف را اینجا بکشید و به صورت متن در بالا نشان داده می‌شوند. اگر اپل واچ سری 7 دارید، می‌توانید از صفحه کلید QWERTY روی ساعت خود برای پاسخ دادن به پیام ها نیز استفاده کنید.



از حالت تئاتر استفاده کنید


اپل واچ تمایل دارد در بدترین زمان‌ها روشن شود. مثلا وقتی در حال انجام یک بازی یا نشستن در سینما هستید، نمی‌خواهید اپل واچ شما از نظر بصری یا شنیداری مزاحم شما شود.
در این زمان‌ها، انگشت خود را از Control Center به بالا بکشید و روی دکمه Theater Mode ضربه بزنید. این کار از روشن شدن ساعت شما جلوگیری می‌کند مگر اینکه روی صفحه ضربه بزنید یا تاج دیجیتال را فشار دهید. همچنین حالت بی‌صدا را فعال می‌کند تا هشدارهای صوتی را سرکوب کند. اگرچه هنوز هم می‌توانید ضربه زدن به مچ خود را احساس کنید تا بدانید پیام جدیدی برای شما هست یا نه.


موسیقی را با اپل واچ خود همگام کنید


اگر اپل واچ خود را در دویدن یا پیاده روی همراه خود می برید، ممکن است بخواهید آیفون خود را کنار بگذارید، به خصوص اگر اپل واچ تلفن همراه دارید.
می‌توانید هر زمان که بخواهید، موسیقی را از Apple Watch خود از طریق اتصال سلولی پخش کنید. اما این اغلب خیلی توصیه نمی‌شود،  چرا که می‌تواند باتری را تخلیه  کند. در عوض، می‌توانید آلبوم‌های مورد علاقه خود یا لیست‌های پخش در حال اجرا را برای استفاده آفلاین با اپل واچ خود همگام کنید. برنامه Watch را در iPhone خود باز کنید، Music را انتخاب کنید و روی Add more ضربه بزنید. یک لیست پخش یا آلبوم را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا با Apple Watch شما همگام شود. دفعه بعد که برنامه Music را در ساعت خود باز می‌کنید، آلبوم یا لیست پخش تازه همگام سازی شده را در لیست خواهید دید.


اگر قصد خرید اپل واچ قسطی با چک را دارید و می‌خواهید این کالای جذاب و ارزشمند را داشته باشید، هم اکنون در سامانه وامینه ثبت نام کنید و بعد از تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک‌تان، برای خرید اقساطی این کالا اقدام نمایید. سفارش و خرید قسطی اپل واچ در وامینه، به سرعت و سهولت انجام می‌شود و می‌توانید بدون ضامن و سپرده و تنها با یک برگ چک صیادی، خرید خود را از وامینه تکمیل کنید.



نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
برچسب ها

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444