نکات نگهداری از شارژر تلفن همراه
  • 1402/10/25

نکات نگهداری از شارژر تلفن همراه

نگهداری از شارژر تلفن همراه بسیار اهمیت دارد. این وسیله اگر آسیب ببیند، تهیه کردن اصل آن و مدلی که مناسب گوشی باشد دشوار و شامل هزینه خواهد بود. از سوی دیگر اگر شارژر خراب شود، نمی‌توانید گوشی خود را با هر شارژری شارژر کنید. چراکه ممکن است باتری آن آسیب ببیند و هزینه‌های‌تان بالاتر هم برود. برای حل این مشکل این مطلب از وامینه را بخوانید تا با ترفندهایی بهتر و بیشتر از شارژر تلفن همراه خود مراقبت کنید.


از حرارت و رطوبت دور بمانید

تا جای ممکن شارژر را در جای خیلی گرم و مرطوب نگذارید . چراکه گرمای بیش از حد می‌تواند به شارژر آسیب بزند و رطوبت هم ساختار داخلی شارژر را دچار مشکلات می‌کند. برای مثال در تابستان‌ها شارژر را داخل ماشین دربسته نگذارید. چراکه حبس هوای گرم به شارژر آسیب می‌زند و عمر آن‌را کوتاه می‌کند. از سوی دیگر رطوبت برای شارژر اصلا خوب نیست. اگر شارژر شما آسیب دید و در آب افتاد حتما آن‌را خوب خشک کنید و بعد گوشی را به آن تصل کنید. برای این کار می‌توانید برای چند روز شارژر را در گونی برنج بگذارید یا از مواد جاذب دیگر استفاده کنید.


ضربه خوردن را جدی بگیرید.

یکی از نکات مهم برای نگهداری از شارژر مراقبت از ایجاد ضربه است. ضربه می‌تواند به قسمت‌های داخلی شارژر آسیب‌های جدی بزند و حتی کاملا آن‌را از کار بااندازد. برای آنکه شارژر شما دچار این مشکل نشود آن‌را از ضربه دور نگه دارید تا عمر شارژر کوتاه نشود.


ولتاژ را بررسی کنید

قبل از استفاده از شارژر بررسی کنید که پریز مورد نظرتان ولتاژی مناسب دارد. این مورد به‌خصوص در سفرهای خارجی، هتل‌ها و فرودگاه‌ها مهم است و ممکن است ولتاژی غیراستانداردی وجود داشته باشد. پس حتما بررسی کنید که پریز شما مشکلی نداشته باشد و بعد شارژر و گوشی را به آن وصل کنید.


استفاده نکردن از گوشی موقع شارژ شدن

اگر گوشی را به شارژر زده‌اید تا حد ممکن از آن استفاده نکنید. این کار علاوه بر شارژر به سلامت باتری هم کمک می‌کند و درمجموع عمر گوشی بالا می‌رود.


شارژر بدون استفاده را در پریز نگذارید

وقتی  فرآیند شارژ تمام شد، شارژر را از پریز دربیاورید. باقی ماندن شارژر در پریز ولتاژ مداوم و بدون استفاده را مدام به داخل دستگاه می‌فرستد. درنهایت این ولتاژ عمر شارژر را کوتاه می‌کند و نمی‌گذارد که به اندازه کافی از آن استفاده کنید.


از کابل خود مراقبت کنید

کابل شارژر که معمولا با گوشی به شما فروخته می‌شود، بهترین وسیله برای شارژ گوشی است. اگر این کابل آسیب ببیند پیدا کردن نمونه‌ای مطابق با آن دشوار است. اگر کابل موبایل شما ضعیف است حتما برای آن کاور تهیه کنید تا بیشتر و بهتر از کابل مراقبت کرده باشید.


سخن آخر

در این مقاله از وامینه برای‌تان از نکاتی گفتیم که برای داشتن یک شارژر خوب و سالم به‌کارتان می‌آید. اگر قصد خرید اقساطی گوشی موبایل دارید حتما این موارد را در نظر داشته باشید تا یک گوشی سالم و مناسب را داشته باشید.



نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
برچسب ها

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444