همه چیز درباره هواپز
  • 1402/09/22

همه چیز درباره هواپز

زندگی مدرن لوازم و وسایل جدیدی را می‌طلبد. به‌همین دلیل بازار لوازم خانگی ابزارها و تجهیزات جدیدی را می‌بیند که می‌توانند کارایی بسیاری داشته باشند. یکی از این وسایل هواپز است. دستگاهی که بدون روغن می‌تواند غذایی خوشمزه و ترد را تحویل می‌دهد. اگر شما رژیم دارید، می‌خواهید غذاهای سالم بخورید، بیمارید یا به خورد و خوراک مقوی و بدون روغن علاقه دارید، هواپز می‌تواند برای‌تان مناسب باشد. اگر قصد خرید اقساطی هواپز را دارید، در این مقاله از وامینه برای‌تان از این وسیله کاربردی بیشتر گفته‌ایم.

هواپز چیست؟

هواپز از دستگاه‌های مدرنی است که با جریان برق کار می‌کند. با هواپز می‌توانید انواع غذا را بپزید اما قرار نیست از روغن استفاده کنید. علاوه بر این، هواپز غذاها را آب‌پز هم نمی‌کند و با بخارپز، تفاوت‌های بسیاری دارد. با هواپز می‌توانید سیب‌زمینی کاملا ترد و خوشمزه، انواع وافل، کیک، بال و مرغ سوخاری، ذرت، میگو، ماهی، پیتزا، بسیاری از شیرینی‌ها، دونات، جوجه، بیکن، نان پاستا، لازانیا، براونی، کلوچه، انواع کوکی‌ها، فلافل و حتی تخم‌مرغ، درست کنید.
هواپز محدودیت‌های بسیار کمتری نسبت به مایکروفر دارد. ضمنا از اشعه برای درست کردن غذا استفاده نمی‌کند. از سوی دیگر، هواپز روغن نیاز ندارد و نهایتا با اسپری روغن می‌توانید از آن استفاده کنید.

گرم کردن غذا با هواپز

اگر کارمند هستید یا زندگی پرمشغله‌ای دارید، از هواپز می‌توانید برای گرم کردن غذا نیز کمک بگیرید. مثلا نان؛ تکه‌های پیتزا، باقی مانده غذاها و انواع غذاهای منجمد و... به‌خوبی و عمیق در هواپز گرم می‌شوند.

مقایسه هواپز با مایکروفر

اگر از مایکروفر استفاده کنید، بی‌شک می‌دانید که در دراز مدت امواج آن می‌تواند روی بدن‌تان آثاری را به‌جا بگذارد. اما هواپز با کمک جریان همرفتی غذاها را گرم یا یخ‌زدایی می‌کند. درنتیجه خطری ندارد و ضمنا قابلیت برشته کردن و بهبود طعم غذا را نیز خواهد داشت.
در مقایسه با فر و انواع آون توستر نیز، هواپز امکانات بیشتری دارد و می‌توان با آن انواع غذا و دسر را آماده کرد.

فواید دیگر هواپز چیست؟

هواپزها می‌توانند کاربردهای دیگری هم داشته باشند. ازجمله آنها می‌توان به کاهش کالری و چربی غذاها، کنترل بوی بد غذا، کاهش مصرف انرژی و برق، عدم وجود امواج، ایمنی بیشتر و تمیز کردن آسان دستگاه اشاره کرد.

معایب هواپز

گاهی برخی هواپزها، در استفاده‌های اول، بویی شبیه بوی پلاستیک از خود متصاعد می‌کنند. این بو می‌تواند روی طعم غذای شما نیز اثر داشته باشد. از سوی دیگر برخی هواپزها، خیلی سریع قابلیت نچسب بودن سینی و بخش‌های داخلی خود را از دست می‌دهند. پس مهم است که از مارک‌های معتبر خرید کنید تا دستگاهی کامل و بدون نقص داشته باشید.
یکی دیگر از معایبی که برای هواپز درنظر می‌گیرند، متصاعد کردن امواج یونیزه است. در این مورد هنوز پژوهش‌ها ادامه دارد و نمی‌توان با قطعیت آن‌را قبول یا رد کرد. با این حال بهتر است موقع کار کردن با هواپز از آن فاصله بگیرد تا اگر هم امواج خطرناکی وجود داشت، به‌شما صدمه نزند.

سخن آخر
با وامینه می‌توانید برای خرید انواع دستگاه‌ها و لوازم خانگی خوب اقدام کنید. اگر قصد خرید هواپز را دارید کافی است در وامینه ثبت‌نام کنید، مدارک‌تان را بارگذاری نمایید و درنهایت بدون پرداخت پیش‌پرداخت و افتتاح حساب، اعتبار لازم را دریافت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید از وامینه سایت ما را ببینید یا در ساعات اداری با وامینه تماس بگیرید.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
برچسب ها

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444