نکات نگهداری از مخلوط‌کن
  • 1402/07/15

نکات نگهداری از مخلوط‌کن

مخلوط‌کن از لوازم برقی پرمصرف در خانه‌هاست. با مخلوط‌کن می‌توانید انواع نوشیدنی، دسرها و حتی غذاها را درست کنید. به‌همین دلیل نکات مهم نگهداری و مراقبت از مخلوط‌کن، باید با دقت انجام شود. اگر شما هم می‌خواهید عمر مخلوط‌کن خود را بالا ببرید، این مقاله از وامینه را از دست ندهید.

محل قرارگیری مخلوط‌کن

اولین نکته‌ای که باید در هنگام استفاده از مخلوط‌کن درنظر داشته باشید، محل قراردادن آن است. اینکه مخلوط‌کن بدون نیاز به سه‌راهی به برق متصل شود، از نکات مهم است. چراکه گاهی سه راهی‌ها می‌توانند نوسان برق را کنترل کنند و مشکلاتی را در استفاده از وسیله پدید می‌آورد.
از سوی دیگر باید مخلوط‌کن دور از جایی باشد که نشت آب رخ می‌دهد یا رطوبت زیادی را به‌دستگاه می‌رساند. از سوی دیگر لازم است که مخلوط‌کن را در سطح مناسبی بگذارید که در شیب نباشد، سر نخورد، نلغزد و مشکلات دیگری هم برای آن پیش نیاید.

شستشوی مخلوط‌کن

پس از اینکه کارتان با مخلوط‌کن تمام شد حتما آن‌را سریع بشویید. چراکه باقی ماندن مواد غذایی در مخلوط‌کن می‌تواند به کند شدن تیغه‌ها و آسیب رسیدن به دستگاه‌تان منجر شود. پس از پایان کارتان حتما وسیله را خیلی خوب تمیز کنید و اجازه دهید تیغه‌ها و قسمت‌های دیگر آن به‌خوبی خشک شوند.
ضمنا مراقب باشید که قسمت‌های برقی دستگاه اصلا مرطوب نشود. چراکه ورود آب می‌تواند به دستگاه آسیب‌های جدی بزند و نگذارد که جریان برق به‌شکل درستی در دستگاه به‌کار بیافتد.
اما این قسمت‌ها را هم بدون تمیز شدن رها نکنید و حتما قبل از جمع کردن دستگاه، با یک دستمال نمدار، تمام قسمت‌های آن‌را تمیز کنید.

نکات ایمنی در استفاده از مخلوط‌کن

اگر برق دچار نوسان است، از مخلوط‌کن استفاده نکنید. چراکه این اقدام سبب آسیب‌های جدی است و می‌تواند باعث یوخته شدن دستگاه‌تان شود.
قبل از روشن کردن دستگاه از جا افتادن پارچ مخلوط‌کن مطمئن باشید. سپس دکمه را بزنید.
هرگز در زمان کار کردن تیغه‌ها قااشق یا چاقو را وارد مخلوط‌کن نکنید. اگر مواد داخل مخلوط‌کن نیاز به هم زدن دارند، مخلوط‌کن را متوقف کرد، آنها را هم بزنید و بعد دوباره دستگاه را روشن کنید.
اگر تیغه‌ها کند شده‌اند، ابتدا آنها را بهبود ببخشید و بعد از مخلوط‌کن استفاده کنید. چراکه تیغه‌های کند به‌مرور دستگاه‌تان را خراب می‌کنند و بار اضافی به موتور تحمیل خواهند کرد.
اگر تیغه‌های شما برای یخ یا غذاهای یخ زده مناسب نیستند، از آنها استفاده نکنید. ضمنا بهتر است مواد داغ را هم وارد مخلوط‌کن نکنید.

تعمیر مخلوط‌کن

اگر مخلوط‌کن شما خراب شد، برای تعمیر آن فقط به‌سراغ نمایندگی‌های مجاز و تعمیرکارهای خبره بروید. استفاده از لوازم غیراصولی و کار افراد غیرمتخصص؛ می‌تواند تا همیشه مخلوط‌کن را خراب کرده یا به آن آسیب‌های بیشتری بزند.

خرید قسطی مخلوط‌کن

اگر نیاز به مخلوط‌کن دارید و می‌خواهید یک دستگاه قوی و عالی داشته باشید، می‌توانید با خرید قسطی از وامینه، بهترین مخلوط‌کن‌های بازار را تهیه کنید. یک وسیله مدرن، با بهترین برند و اقساط یک ساله، که تنها با یک برگ چک صیادی، می‌توانید آن‌را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید قسطی از وامینه و تهیه بهترین لوازم و تجهیزات، کافی است در سایت وامینه ثبت‌نام کنید و پس از بارگذاری مدارک خود، اعتبار لازم جهت خرید دستگاه را دریافت نمایید. وامینه با منصفانه‌ترین سود و بهترین خدمات، همراه شماست.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
برچسب ها

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444