راهنمای خرید اجاق گاز
  • 1401/11/18

راهنمای خرید اجاق گاز

یک اجاق گاز مدرن یا یک اجاق کلاسیک؟ کدام را بیشتر می‌پسندید؟ در انتخاب اجاق گاز پیش از آنکه ظاهر محصول اهمیت داشته باشد، کیفیت و امکانات اجاق مورد توجه قرار می‌گیرد. در این مطلب از وبلاگ وامینه که می‌تواند برای خرید اقساطی اجاق گاز همراه‌تان باشد، از نکات مهمی گفته‌ایم که در زمان خرید اجاق گاز به کارتان خواهد آمد.

انواع اجاق گاز

در سال‌های اخیر انواع گوناگونی از اجاق گازها به بازار آمده‌اند. بیشتر آنها با گاز کار می‌کنند و برخی هم با کمک جریان برق، گرمای لازم برای پخت غذا را ایجاد می‌کنند. اجاق گازهای برقی با کمک جریان الکتریسیته، گرمای لازم را ایجاد می‌کنند. آنها معمولا سریع داغ می‌شوند و مصرف انرژی زیادی هم ندارند. اما اتصالات آنها و فضایی که در آن قرار می‌گیرند، مهم است و باید در جای مناسبی از خانه باشند.
نوع دیگر اجاق‌هایی هستند که با جریان گاز کار می‌کنند. این اجاق‌ها در ابعاد و با امکانات مختلفی تولید و به بازار ارائه می‌شوند. اگر قصد خرید اجاق گاز قسطی دارید، هم اکنون در سامانه وامینه عضو شوید و پس از تکمیل اطلاعات خود برای خرید اجاق اقدام نمایید.

ابعاد اجاق گاز

نیاز شما، تعداد نفرات خانواده و حتی علاقه‌ای که به پخت غذا دارید، در انتخاب اندازه اجاق گاز تاثیر دارد. عمده اجاق گازهای موجود در بازار، با اندازه‌های 4 شعله و 5 شعله تولید می‌شوند. تفاوت آنها نیز در شعله بزرگ وسطی است که بیشتر برای پخت برنج و گذاشتن قابلمه‌های بزرگ، کاربرد دارد.
اگر به این شعله نیاز ندارید، می‌توانید برای خرید قسطی اجاق گاز 4 شعله اقدام کنید. اما اگر برای پخت و پز شعله‌های بزرگتر می‌خواهید، حتما اجاق گاز 5 شعله را انتخاب کنید.
ذکر این نکته ضروری است که برخی از اجاق گازها، شعله‌های هم اندازه و برخی دیگر، شعله‌هایی در ابعاد مختلف دارند. معمولا تنوع در ابعاد شعله‌ها، دست‌تان را بازتر می‌گذارد و انتخابی بهتر است.
به میزان گرمادهی اجاق گاز توجه کنید
اجاق‌های خانگی مقدار مشخصی از گرما را تولید می‌کنند که مناسب پخت و پز در خانه است. این گرما متعادل بوده و به گونه‌ای طراحی شده که غذاهای مختلف با گرمایی کنترل شده بپزند. اما اگر برای یک رستوران بخواهید اجاق گاز بخرید، نباید سراغ اجاق گازهای خانگی بروید. چرا که اجاق رستورانی در زمانی کوتاه، گرمای بیشتری را تولید خواهد کرد و کمک می‌کند غذا، سریع‌تر بپزد.

جنس اجاق گاز

نکته مهم دیگر در انتخاب اجاق گاز، توجه به جنس آن است. بیشتر اجاق‌ها با استیل ساخته می‌شوند. فلزی که در برابر خط و خش مقاوم است و به سادگی می‌توانید آن‌را تمیز کنید. اجاق گازهای خوب از بهترین استیل ساخته می‌شوند و یکی از دلایل قیمت بالاتر آنها هم همین موضوع است.
بعضی از اجاق گازهای نسل جدید از جنس شیشه هستند. این شیشه‌های بسیار مقاومند و آسیب نمی‌بینند. با این حال باید بیش از صفحات استیل، مراقب آنها باشید.
علاوه بر این، در زمان خرید اجاق گاز باید به جنس شیرهای گاز هم توجه کنید. شیرهای فلزی و مقاوم، عمر معمول اجاق را بالاتر می‌برند و مدت بیشتری کارایی دارند.

فر و نکات مهم آن

اگر قصد خرید اجاق گاز فردار را دارید، حتما به این نکته توجه کنید که فر اجاق‌تان فن انتقال گرما را داشته باشد. این ابزار گرما را در فر به صورت یکنواخت پخش می‌کند. در نتیجه پخت غذا در فر بسیار عالی‌تر خواهد بود و تمام بخش‌های غذایتان به خوبی می‌پزد.
علاوه بر این، فر اجاق گاز باید کاملا ایمن باشد. پس حتما از برندهای معتبر خرید کنید تا استفاده از اجاق گاز منجر به سوختگی و آسیب‌های جدی نشود.

خرید اقساطی اجاق گاز

برای داشتن یک اجاق گاز عالی لازم نیست سرمایه زیادی داشته باشید. وامینه با امکان خرید قسطی اجاق گاز همراه‌تان است. برای این منظور لطفا در سامانه وامینه عضو شوید. پس از آن مدارک خواسته شده را بارگذاری کنید و در نهایت برای دریافت تسهیلات خرید کالا اقدام نمایید. سفارش و خرید قسطی اجاق گاز از وامینه، سریع و آسان است و می‌توانید از بهترین برندهای لوازم خانگی، کالای مورد نظرتان را دریافت کنید.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444