نکات مهم در خرید اجاق گاز صفحه‌ای
  • 1402/02/31

نکات مهم در خرید اجاق گاز صفحه‌ای

نکات مهم در خرید اجاق گاز صفحه‌ای

اجاق گاز صفحه‌ای از لوازم مهم در هر خانه‌ای است و می‌توان از آن برای پخت غذای خانواده استفاده کرد. اجاق گاز صفحه‌ای در ابعاد و با جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. تعداد شعله اجاق گازها می‌تواند متفاوت باشد. برخی از آنها از شیشه ساخته شده‌اند، برخی استیل هستند و بعضی دیگر هم صفحه‌های سرامیکی دارند.
اگر قصد خرید قسطی انواع اجاق گاز رومیزی یا صفحه‌ای را دارید، وامینه با امکان ارائه این کالا در قیمت‌ها و تنوع زیاد، کنارتان خواهد بود. برای اطلاع از نکات مهم در خرید گاز رومیزی و چگونگی خرید قسطی آن ادامه این مطلب را مطالعه بفرمایید.

انواع گاز رومیزی از نظر جنس

گازهای رومیزی در جنس‌های گوناگونی ارائه می‌شوند. برخی از آنها استیل، برخی سرامیک و تعدادی هم شیشه‌ای هستند. اجاق گازهای استیل کیفیت بالایی دارند. آنها حالت کلاسیک اجاق گاز هستند و به راحتی تمیز می‌شوند. معمولا ضد خش هستند و نگران ترک خوردن یا مشکلات دیگر آنها نباشید.
صفحه شیشه‌ای نیز برای گازهای رومیزی کاربرد زیادی دارد. این صفحه‌ها در رنگ‌های گوناگون طراحی شده‌اند و ظرافت و خاص بودن را به خانه‌تان می‌آورند.
این صفحه‌ها هم ضد خش هستند، ترک برنمی‌دارند و در برابر تغییر ناگهانی دما یا افتادن وسایل نیز مقاومت کافی را نشان می‌دهند. به همین دلیل خرید اجاق گاز با صفحه شیشه‌ای نیز می‌تواند اتنخاب خوبی باشد.
حالت دیگر اجاق گازهایی با صفحه سرامیکی است. این اجاق‌ها زیبایی بسیاری دارند و بسیار شیک هستند. صفحه سرامیکی همیشه مد است و خیلی راحت هم تمیز می‌شود.
به همین دلیل خرید و انتخاب اجاق گاز با صفحه سرامیکی جذابیت‌های خودش را دارد و می‌تواند یک گزینه ایده‌‎آل برای آشپزخانه‌های شما باشد.

تعداد شعله‌های اجاق گاز

نکته دیگر در خرید و انتخاب اجاق گاز توجه به تعداد شعله‌هاست. برای این امر باید ببینید که شما به اجاق گاز در چه ابعادی نیاز دارید و بعد برای خرید آن اقدام کنید. مثلا اگر فضای شما کوچک است و پخت و پز زیادی ندارید، می‌توانید یک گاز 4 شعله انتخاب کنید. اما اگر محصولی باکیفیت می‌خواهید که بتواند سالها به کارتان بیاید، بهتراست اجاق‌های 5 شعله که یک شعله بزرگ هم دارند را انتخاب کنید. این اجاق می‌تواند بسیار کاربردی باشد و برای پخت و پز، نیازتان را برطرف کند.

فاصله بین شعله‌ها

در زمان خرید اجاق گاز باید به فاصله شعله‌ها هم توجه کنید. چرا که اگر فاصله آنها استاندارد نباشد، نمی‌توان قابلمه‌ها را روی گاز گذاشت. در نتیجه برخی شعله‌ها برایتان کاربرد نخواهد داشت. به همین دلیل باید در زمان خرید اجاق گاز به این موارد توجه کافی را داشته باشید.

نوع شیر اجاق گاز

در زمان خرید اجاق گاز صفحه‌ای باید به شکل و نوع شیر نیز توجه کنید. شیر اجاق گاز باید قابل شستشو و تمیز کردن باشد. برخی از شیرها فلزی هستند و برخی دیگر هم پلاستیکی‌اند. شیر پلاستیکی سبک‌تر است و در اثر حرارت داغ نمی‌شود. اما شیر فلزی استحکام بیشتری دارد و می‌توان از آن برای سال‌های بیشتری استفاده کرد.

امنیت و استاندارد اجاق گاز

در زمان خرید اجاق گاز صفحه‌ای، ایمنی و وضعیت استاندارد اجاق گاز را نیز در نظر بگیرید. اجاق گازها باید ترموکوبل داشته باشند و بتوانند جریان گاز را در صورت نیاز به سرعت قطع کنند. همچنین توجه به شیوه پخش شدن شعله و گرما نیز می‌تواند امنیت اجاق گاز را بالا ببرد. در زمان خرید این وسیله حتما به نشان استاندارد توجه کنید و از خرید کالاهای متفرقه بپرهیزید.

نصب اجاق گاز صفحه‌ای

برای جا دادن اجاق گاز صفحه‌ای معمولا باید از یک متخصص کمک بگیرید. همچنین لازم است که تغییری در چیدمان آشپزخانه ایجاد شود یا سقف یک کابینت را بردارید. با توجه به این نکته باید در زمان خرید قسطی اجاق گاز صفحه‌ای به شرایط نصب آن نیز توجه کنید و مطمئن شوید که منزل شما شرایط نصب این مدل از اجاق را دارد. اگر مستاجر هستید یا قصد تغییر منزل‌تان را هم دارید، حتما مطمئن شوید که می‌توانید اجاق گاز صفحه‌ای را جا به جا کنید و بعد برای خرید این کالا اقدام نمایید.

خرید قسطی اجاق گاز صفحه‌ای

برای خرید اقساطی انواع اجاق گاز صفحه‌ای می‌توانید از وامینه کمک بگیرید. برای این کار وارد سامانه وامینه شوید. پس از آن ثبت نام کنید و مدارک‌تان را بارگذاری نمایید. در نهایت می‌توانید برای خرید قسطی انواع کالاها از جمله اجاق گاز صفحه‌ای اقدام نمایید. برای اطلاعات بیشتر و خرید اجاق گاز صفحه‌ای هم اکنون وارد سامانه وامینه شوید و مدارک خود را بارگذاری نمایید.


نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444