همه چیز درباره خرید دستگاه تصفیه هوا
  • 1402/03/31

همه چیز درباره خرید دستگاه تصفیه هوا

نکات مهم خرید تصفیه کننده هوا

در شهرهایی که تجربه هوای آلوده به یک عنصر پایدار تبدیل شده است، خرید دستگاه تصفیه هوا می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در این مقاله از وبلاگ وامینه به بررسی دستگاه‌های تصفیه هوا پرداخته‌ایمو ساز کار آنها را بررسی کرده‌ایم. اگر قصد خرید قسطی دستگاه تصفیه هوا را دارید و می‌خواهید بیشتر درباره این وسیله بدانید، در این مطلب از وامینه همراه ما باشید.

دستگاه تصفیه هوا چیست؟

تصفیه هوا وسیله‌ای است برای فیلتر کردن آلودگی‌های مضری که در محیط خانه و کار شما ممکن است ایجاد شود. از گرد و غبار و آلاینده‌ها گرفته تا پرز و شوره بدن حیوانات خانگی می‌تواند توسط این دستگاه‌ها فیلتر شود. وجود دستگاه تصفیه هوا می‌تواند از مشکلات تنفسی، آلرژی و حتی بیماری‌های پوستی جلوگیری کند. با خرید دستگاه تصفیه هوا می‌توانید محیطی سالم‌تر داشته باشید و از هوای بهتر لذت ببرید.

انواع دستگاه تصفیه هوا

با توجه به نیازمندی‌ها و شرایط محیطی که در آن قرار دارید می‌توانید انواع دستگاه تصفیه هوا را انتخاب کنید. این دستگاه‌ها برای شهرهای آلوده، غبارآلود و فضاهایی که دود سیگار یا بوی غذا هست، مناسبند. همچنین اگر آلرژی دارید و یا دود و بو اذیت‌تان می‌کند، می‌توانید با دستگاه تصفیه هوا مشکل را حل کنید. علاوه بر این اگر کودک دارید، مدیریت مهد یا مدرسه را به شما سپرده‌اند و می‌خواهید فضایی مناسب را برای کودکان فراهم کنید، انواع دستگاه تصفیه را اقساطی از وامینه بخرید و از آن برای بهبود محیط کار و زندگی‌تان بهره ببرید. در اینجا بیشتر درباره انواع دستگاه تصفیه هوا برایتان گفته‌ایم.

فیلتراسیون پسیو یا غیرفعال

دستگاه تصفیه هوایی که این ویژگی را داشته باشد هوای اطراف را می‌گیرد و آن‌را از فیلترهای خود عبور می‌دهد. سپس هوای تازه و بدون آلاینده به فضای شما می‌رسد تا آن‌را تنفس کنید. در این شرایط هیچ ماده‌ای توسط دستگاه تولید نمی‌شود و فقط ذرات در دستگاه گرفتار می‌شوند تا هوا تمیز و عالی باشد.

فیلتراسیون اکتیو یا فعال

اگر بخواهید دستگاهی داشته باشید که علاوه بر تصفیه هوا، بوی اطراف را هم بگیرد و آلاینده‌های قوی‌تر را از بین ببرد باید دستگاهی بگیرید که فیلتراسیون اکتیو یا فعال را داشته باشد. این دستگاه علاوه بر فیلتر غیذفعال، ذغال فعال هم دارد و می‌تواند هوای اطراف را بهتر کند. البته در برخی از مقالات ذکر شده که این فیلتر آلاینده‌ها را یونیزه کرده و آنها را سنگین می‌کند. در نتیجه آلاینده روی کف می‌نشینند و هنوز در محیط هستند. به همین دلیل اگر کودک یا حیوان خانگی دارید، باید دستگاهی را انتخاب کنید که آلاینده را یونیزه نکند و بتواند آنها را در خود نگه دارد.

خرید دستگاه تصفیه هوا با توجه به متراژ

قبلاز خرید قسطی دستگاه تصفیه هوا حتما با فروشنده مشورت کنید و دستگاهی را بخرید که مناسب محیط شما باشد. معمولا دستگاه‌های کوچک برای خانه‌ها کاربرد دارند و می‌توان آنها را در پذیرایی و اتاق استفاده کرد. دستگاه‌های بزرگتر اما برای کافه‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، مدارس و مهدها و... مناسبند. با توجه به اندازه محیط‌تان خرید دستگاه را انجام دهید تا آن دستگاه بتواند نیازتان را برطرف کرده و هوایی پاک در اختیارتان بگذارد. با خرید دستگاه تصفیه هوا محیط‌تان تازه‌تر و جذاب‌تر خواهد بود.

دستگاه‌های تصفیه هوا چه ویژگی‌هایی دارند؟

اگر برای خرید دستگاه تصفیه هوا اقدام کنید، با طیف وسیعی از دستگاه‌ها مواجه می‌وشد که هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند.
مثلا سنسور بررسی میزان آلودگی هوا، امکان قرار دادن دستگاه در حالت خواب، چند فن بودن، قابلیت ساختن یا نساختن یون، تایمر فعالیت دستگاه، پنل‌های هوشمند و لمسی و حتی قابلیت اتصال به تلفن همراه، از جمله ویژگی‌هایی است که در دستگاه‌های تصفیه هوا به چشم می‌خورد.
در کنار این مزایا، برخی دستگاه‌ها معایبی هم دارند. مثلا تعدادی از آنها نمی‌توانند ویروس و باکتری‌ها را فیلتر کنند. در نتیجه اگر این مورد برایتان اهمیت دارد باید حتما دستگاهی را بگیرید که قابلیت فیلتر کردن این مورد را هم داشته باشد. برخی دیگر از دستگاه‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند اما فیلتر آنها گران است. در نتیجه اگر بخواهید برای سال‌ها از آنها استفاده کنید باید هزینه زیادی بپردازید.
قیمت بالا، نبود تکنسین ماهر و قیمت تعمیرات سنگین، از دیگر مشکلاتی است که برخی از دستگاه‌های تصفیه هوا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

خرید قسطی دستگاه تصفیه هوا

اگر قصد دارید یک دستگاه تصفیه هوای عالی که کارایی کاملی داشته باشد را بهرید و از آن برای بهبود وضعیت زندگی‌تان کمک بگیرید، می‌توانید با کمک تامین کننده‌های وامینه، خرید اقساطی دستگاه تصفیه هوا را انجام دهید. برای این منظور کافی است در سامانه وامینه ثبت نام کنید و بعد از بارگذاری مدارک‌تان، یک برگ چک صیادی را به وامینه بدهید. پس از آن می‌توانید برای خرید قسطی کالای خود اقدام نمایید و آن‌را در خانه یا محل کارتان بگذارید. برای اطلاعات بیشتر و خرید اقساطی سایت وامینه را ببینید و یا با ما تماس بگیرید


نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
برچسب ها

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444