برای آشپزی در طبیعت، چی بخریم؟
  • 1402/02/19

برای آشپزی در طبیعت، چی بخریم؟

لوازم آشپزی در طبیعت

اگر اهل سفر و کمپ در طبیعت هستید، احتمالا دوست دارید تجربه پخت غذا یا درست کردن نوشیدنی‌های جذاب در طبیعت را نیز داشته باشید. برای آشپزی در طبیعت و کشف تجربه‌های نو، اگر وسایل و ابزارهای کافی داشته باشید، موفق‌تر خواهید بود. ضمنا بخش زیادی از زمان سفرتان صرفه‌جویی می‌شود و می‌توانید بیشتر از بودن در طبیعت لذت ببرید. اینجا برایتان از ابزارهای آشپزی در طبیعت گفته‌ایم که با همراهی وامینه، می‌توانید برای خرید قسطی آنها اقدام کنید. خرید اقساطی از وامینه سریع و بدون دغدغه است و شامل تمام وسایل کمپ و سفر نیز می‌شود.

اجاق گاز و باربیکیو سفری

اولین چیزی که باید برای خرید قسطی آن اقدام کنید، یک اجاق گاز یا باربیکیو سفری است. برخی از این ابزارها نیاز به مونتاژ دارند و برخی دیگر از نوع ساده و تاشو هستند. بیشتر اجاق‌های سفر از فلزات ضد زنگ اما سبک ساخته شده‌اند. آنها ساک مخصوص حمل و نقل دارند و می‌توان از آنها در فضاها و سطوح مختلف استفاده کرد. از مزایای مهم خرید اجاق و باربیکو می‌توان به امکان پخت و پز در هواهای مختلف، عدم نیاز به اجاق صحرایی و عدم مشکل در ایجاد آتش در روزهای مرطوب، اشاره کرد.
برای اجاق گاز سفری، نیاز به ذغال دارید. این ذغال‌ها را می‌توانید به صورت فله و بسته‌بندی شده از فروشگاه‌های گوناگون تهیه کنید.
در خرید قسطی اجاق گاز سفری یا باربیکیو سفری باید به فضایی که می‌توانید به آن اختصاص دهید توجه کنید. اگر صندوق ماشین شما کوچک است یا حجم وسایل‌تان آنقدر زیاد است که جای خالی کمی دارید، خرید باربیکیو یا اجاق‌های بزرگ را فراموش کنید. از سوی دیگر اگر گرداننده تور هستید و می‌خواهید با اجاق مناسبی برای پخت غذا اقدام کنید، از خرید اجاق گارهای کوچک، چشم بپوشید.
برای خرید قسطی اجاق گاز سفری می‌توانید وارد سامانه وامینه شوید و پس از ثبت اطلاعات خود، مدارک‌تان را بارگذاری نمایید. پس از بررسی مدارک، از طریق فروشگاه آفرود بازار برای خرید قسطی اجاق گاز سفری اقدام نمایید.

سه پایه و ساج

وسیله آشپزی دیگری که می‌توانید از وامینه قسطی بخرید، سه پایه آتش و ساج است. این وسیله فلزی بالای آتش قرار می‌گیرد تا شما بتوانید روی آن ساج بگذارید یا کتری چای را بالای آن آویزان کنید. پایه‌های فلزی در برابر آتش تغییر حالت نمی‌دهند و برای آشپزی بسیار مناسبند. البته حرکت دورانی مواد غذایی روی ساج کمی دشوار است. به همین دلیل می‌توانید از آفرود بازار دستکش مخصوص و انبرهای بلندی را هم بخرید که مخصوص آشپزی با این وسیله هستند. اگر دوست دارید یک غذای حرفه‌ای روی آتش کمپ درست کنید، این سه پایه‌ها به کارتان خواهد آمد.

ظروف، قاشق و چنگال

وسیله دیگری که در آشپزی طبیعت وجودش ضروری است، ظروف مخصوص است. در کمپ و سفر، بردن ظروف شیشه‌ای یا آنهایی که خیلی سنگین هستند یا درشان به درستی بسته نمی‌شود، دردسرهایی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل در آفرود بازار امکان خرید ظروفی را دارید که کاملا برای قرار دادن در کوله پشتی ایمن هستند، می‌توان آنها را روی آتش گذاشت و در عین محکم بودن، وزن کمی دارند. با خرید و انتخاب این ظروف، سفرتان سبک‌تر و حرفه‌ای خواهد بود. ضمنا نیاز به بردن وسایل اضافی و جاگیر هم نخواهید داشت.

قمقمه، ماگ و فلاسک

چه اهل سفرهای کمپی و توری باشید و چه بخواهید یک برنامه شهرگردی تدارک ببینید، نیاز به قمقمه، ماگ و فلاسک خواهید داشت. این سه وسیله بسیار مهم هستند و قدرت آنها در گرم یا سرد نگه داشتن مایعات، گاهی حتی جان انسان‌ها را نجات داده است. با خرید و انتخاب درست این سه وسیله می‌توانید سفرهای بهتری داشته باشید و کاری کنید که در طول مسیر، با نوشیدن مایعات کافی، از بروز بیماری‌ها و مشکلات بعدی جلوگیری نمایید.

قهوه و اسپرسو ساز سفری

اگر اهل قهوه هستید و دوست دارید روزتان را با این نوشیدنی خوش طعم شروع کنید، به یک قهوه ساز یا اسپرسوساز نیز احتیاج خواهید داشت. دستگاه‌های اسپرسوساز سفری سیستم‌های کاربردی و آسانی دارند تا بتوانید در شرایط دشوار هم قهوه دم کنید و چشیدن طعم آن لذت ببرید. نوشیدن قهوه باکیفیت آن هم در سفر، بی‌شک تجربه‌ای خوشایند است و می‌تواند کمک کند تا با شرایط بهتری مسیر سفرتان را ادامه دهید و انرژی بیشتری دارید.

غذاهای آماده و نیمه آماده

یکی دیگر از تجهیزاتی که برای سفر به کمپ نیاز دارید، غذاهای آماده است. هر چقدر هم که بخواهید تجربه آشپزی در طبیعت را داشته باشید، باز هم به چند غذای آماده احتیاج دارید. مثلا کنسروها، نودل‌ها و پک‌های گوشت یا مرغ‌های پاک شده و مزه‌دار شده که آماده طبخ هستند. لزومی ندارد که صرفا این مواد را از فروشگاه‌ها بخرید، خودتان هم می‌توانید آماده‌سازی‌ها را انجام دهید. نکته مهم این است که بردن غذاهای آماده و نیمه آماده، می‌تواند فرآیند آشپزی در طبیعت را کوتاه کند. در نتیجه کار شما کمتر است و فرصت بیشتری برای انجام فعالیت‌های دیگر و پخت غذاهای خوشمزه‌تر دارید.

کپسول گاز آشپزی در طبیعت

آخرین چیزی که دراین لیست به سراغش رفته‌ایم، کپسول‌های گازی است که با سرشعله می‌توان روی آنها پخت و پز کرد. این کپسول‌ها قابل شارژ شدن هستند و به علت کوچک بودن، فضای کمی را در کوله یا ماشین شما اشغال می‌کنند. در کنار خرید قسطی وسایل سفر، حتما یک کپسول هم اضافه کنید تا در شرایط سخت بتوانید تجربه آشپزی در طبیعت را به بهترین شکل داشته باشید.

خرید قسطی وسایل کمپ و سفر

وامینه به عنوان یک سامانه کامل جهت ارائه اعتبار خرید قسطی همراه شماست.اگر قصد خرید قسطی لوازم سفر را دارید و می‌خواهید با تجهیزات کامل، تجربه آشپزی در طبیعت را داشته باشید، کافی است در سامانه وامینه ثبت نام کنید. پس از آن می‌توانید خرید قسطی خود را انجام دهید و با کمترین صود، بهترین لوازم سفر را داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام در سامانه وامینه سایت وامینه را ببینید و یا در ساعات اداری با ما تماس بگیرید.


نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444