نشانه‌های یک ماشین ظرفشویی خوب چیست؟
  • 1402/02/10

نشانه‌های یک ماشین ظرفشویی خوب چیست؟


اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی دارید و می‌خواهید یک وسیله کاربردی و مناسب را به تجهیزات آشپزخانه خود اضافه کنید، سامانه وامینه با امکان خرید اقساطی لوازم منزل همراه شماست. برای سفارش و خرید ماشین ظرفشویی، نخست این مقاله را بخوانید تا با نگاهی بازتر، تجهیزات خود را انتخاب کنید. پس از آن می‌توانید با ثبت نام در وامینه و بارگذاری مدارک‌تان خریدتان را انجام دهید.

نکات مهم در انتخاب ماشین ظرفشویی


1- جادار بودن و طراحی هوشمندانه

در انتخاب ماشین ظرفشویی باید کارایی و جادار بودن آن را در اولویت قرار دهید. یک ماشین ظرفشویی مناسب باید جای بشقاب، قاشق و چنگال، لیوان و لوازم کوچکتر را هم داشته باشد. در برخی از ماشین‌ها می‌توان سینی و دیس را هم قرار داد و برخی هم فضایی برای قابلمه‌های نه چندان بزرگ دارند. هرچقدر ماشین رفشویی شما جادارتر باشد، کمک کننده‌تر است و می‌تواند شرایط بهتری را در آشپزخانه شما رقم بزند. با توجه به این نکته، قبل از خرید قسطی ماشین ظرفشویی، حتما از فضای کافی آن مطمئن شوید.

2- ضد زنگ بودن ماشین ظرفشویی

یک ماشین ظرفشویی مناسب باید بدنه و فضای داخلی ضد زنگ داشته باشد. این نکته بسیار مهمی است و می‌تواند عمر وسیله شما را تا سال‌ها بالا ببرد. ضد زنگ بودن ماشین ظرفشویی را در زمان خرید قسطی در نظر بگیرید.

3- مصرف انرژی پایین

پس از یک مهمانی و یا صبح یک روز تعطیل می‌‌خواهید از ماشین ظرفشویی استفاده کنید که ناگهان برق تمام ساختمان می‌رود! اینجاست که وجود یک ماشین ظرفشویی کم مصرف به چشم می‌آید و متوجه می‌شوید که چرا باید کالایی با مصرف انرژی پایین را انتخاب کنید. با خرید و انتخاب ماشین ظرفشویی مناسب و کم مصرف، می‌توانید با خیالی راحت ظرف‌ها را بشورید و نگران معضل انرژی هم نباشید.

4- قفسه‌ها و سبدهای قابل تنظیم

بهترین ماشین ظرفشویی آنهایی هستند که سبدهای متحرک دارند و می‌توان بنابر نیاز، فرم داخلی آنها را تغییر داد. به همین دلیل وجود سبدهای متحرک، برایتان کارایی بالایی دارند و می‌توانند بسیار کمک کننده باشند.

5- وضعیت فیلتر ماشین ظرفشویی

ماشین‌های ظرفشویی عمدتا دو نوع فیلتر دارند. یک مدل آنها می‌توانند باقی مانده غذا را به خویس پودر کرده و تخلیه کنند. اما نوع دیگر این قابلیت را ندارند و غذا در بخش‌هایی از فیلتر باقی می‌ماند. در حالت اول دستگاه شما سر و صدای زیادی دارد اما دیگر لازم نیست هر بار آن‌را تمیز کنید. در حالت دوم دستگاه بی صداتر است و باید خودتان فیلتر را هر چند وقت یک بار بیرون بیاورید و تمیزش کنید.

6- سنسور تشخیص میزان کثیفی

برخی از ماشین ظرفشویی‌های جدید قابلیت متفاوتی دارند که به واسطه آن می‌توانند میزان کثیفی ظروف را تشخیص داده و بنابر همان میزان از آب و شوینده استفاده کند. این نکته مهم باعث می‌شود که بتوانید ظروف را خیلی سریع‌تر بشویید و منتظر جمع شدن ظرف‌های کثیف و پر شدن ماشین‌ نباشید.

7- خشک کن حرارتی داخلی

پس از اتمام شستشو وقت آن است که ظروف به خوبی خشک شوند تا آب باقی مانده رد و لکه‌ای باقی نگذارد و ظروفی براق را بتوانید داشته باشید. بیشتر ماشین‌های ظرفشویی در آخرین مرحله شستشو آب داغ را بر روی ظروف می‌ریزند و بعد از آن فضای داغ، می‌تواند ظرف‌ها را خشک کند. اما برخی از مدل‌های جدیدتر و البته گران‌تر، مجهز به ابزارهای تخصصی‌تری هستند که ظروف را بهتر و سریع‌تر خشک می‌کنند.


8- بررسی میزان سر و صدای ماشین ظرفشویی

نکته مهم دیگر در انتخاب ماشین ظرفشویی، انتخاب ماشینی است که سر و صدای کمی دارد و به لرزش نمی‌افتد. در زمان انتخاب ماشین ظرفشویی حتما به علائم روی دستگاه و یا دفترچه راهنما توجه کنید تا دستگاهی مناسب را انتخاب نمایید.

9- انتخاب برندهای معتبر

در زمان انتخاب و خرید قسطی ماشین ظرفشویی، برندهای شناخته شده را انتخاب کنید. اگر نگران هزینه آن هستید باید بدانید که وامینه بدونمحدودیت برند امکان خرید مارک‌های خارجی و داخلی را فراهم کرده تا بتوانید دستگاهی مناسب را داشته باشید.

خرید قسطی ماشین ظرفشویی

اگر قصد خرید قسطی ماشین ظرفشویی را دارید هم اکنون وارد سامانه وامینه شوید و ثبت نام کنید. پس از آن می‌توانید مدارک خواسته شده را بارگذاری نمایید و بعد برای خرید ماشین ظرفشویی مورد نظرتان اقدام کنید.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444