نکات مهم خرید پارچه مبل
  • 1402/02/13

نکات مهم خرید پارچه مبل

در کنار ساختار قوی و مناسب مبلمان، توجه به پارچه مبل نیز بسیار اهمیت دارد. چرا که پارچه‌ها با لباس‌ها، گرد و غبار، شوینده‌ها و... در تماس هستند. هرچقدر پارچه‌ها باکیفیت‌تر باشند، عمر مبلمان شما هم بیشتر می‌شود. از سوی دیگر، کیفیت پارچه، زیبایی بیشتری را به ارمغان می‎آورد تا بتوانید برای سال‌ها، از ظاهر مبل خود لذت ببرید.
اگر قصد خرید اقساطی مبلمان را دارید و می‌خواهید پارچه‌ای زیبا و مناسب برای آن انتخاب کنید، در این مطلب از وامینه همراه ما باشید. در اینجا از نکات مهمی گفته‌ایم که می‌توانید با کمک آنها پارچه مبلمانی عالی و زیبا را برای خود فراهم آورید.

1- انتخاب طرح و رنگ

در نگاه اول این مورد سلیقه‌ای به نظر می‌رسد اما انتخاب طرح‌های شلوغ یا با رنگ‌های تیره، می‌تواند خیلی زود، مبلمان را از چشم‌تان بیانداززد. از سوی دیگر برخی از پارچه‌های گلدار الگوی مناسبی ندارند. در نتیجه پس از آنکه روی مبل کشیده می‌شوند، برخی گل‌ها در جای نامناسبی قرار می‌گیرند. در نتیجه نه تنها زیبایی پارچه به نظر نمی‌آید، بلکه از زیبایی منزل‌تان هم می‌کاهد. با انتخاب بهترین پارچه می‌توانید خرید قسطی مبلمان را انجام دهید و برای سال‌ها از مبل خود لذت ببرید.

2- جنس پارچه

انتخاب جنس پارچه نیز در تولید مبلمان بسیار اهمیت دارد. اگر پارچه خیلی نازک باشد و یا در اثر کشیدگی نازک شود، خیلی سریع از بین می‌رود. در نتیجه مبلمان شما آسیب می‌بیند و ترمیم آن نیز بسیار دشوار است. چرا که اگر بخواهند یک بخش از مبل را رفو کنند باید بخش‌های دیگر را هم تعمیر کنند و در نتیجه مجبور می‌شود تمام رویه‌های مبل را عوض کنید. انتخاب جنس پارچه در خرید مبل مهم است و باید آن‌را با دقت زیاد انتخاب کنید.

3- مبدا تولید پارچه

در بازار ایران پارچه‌های گوناگونی پیدا می‌شود که پارچه‌های چینی، ترک و یزدی بسیار پر استفاده هستند. پارچه‌های چینی تنوع جنس و رنگ زیادی دارند اما پارچه‌های ترک ضخامت بیشتری دارند و برای سال‌ها می‌توانید روی همراهی آنها حساب کنید. در نهایت پارچه‌های یزدی که طرح‌های مشخص و دوام زیادی دارند نیز در ایران بسیار پرطرفدارند و می‌توان از آن برای قسمت‌های مختلف مبلمان استفاده کرد. پارچه‌های یزد بسیار مرغوبند و معمولا طرح آنها به زیبایی در کنار دیگر پارچه‌ها می‌نشیند.

4- درباره شرایط تمیز کردن رویه مبل بپرسید

زمان انتخاب پارچه مبل باید شرایط تمیز کردن آن‌را هم بدانید و با ابزارها و شوینده‌های مناسب برای تمیز کردن آن‌را بشناسید. چرا که برخی پارچه‌ها با رنگ‌های مخصوصی آماده شده‌اند و در نتیجه اگر با مواد اشتباهی تمیز شوند، سریع آسیب می‌بینند. با انتخاب پارچه مناسب و خرید کالاهای باکیفیت می‌توانید تجربه خوبی از خرید قسطی مبلمان داشته باشید و بهترین کالاها را با خود به خانه ببرید.

5- استحکام پارچه

برخی از پارچه‌ها استحکام لازم را ندارند و حتی مواد داخل مبلمان یا قسمت‌های مختلف اسکلت مبل را هم نشان می‌دهند. این پارچه‌ها در عین اینکه زیبایی مبل را می‌گیرند می‌توانند به سرعت نیز آسیب ببینند. پارچه‌های مستحکم برای مدت طولانی باقی می‌مانند و می‌توانید از مبلمان اقساطی خود برای سال‌ها استفاده کنید.

6- مقاومت پارچه در برابر لکه پذیری

برخی از پارچه‌های بازار که به آنها ابر و بادی می‌گویند، به خاطر شکل و رنگی دارند، می‌توانند پوششی مناسب برای لکه‌ها باشند. به این ترتیب لازم نیست مبلمان را خیلی زود تمیز کنید. در نتیجه اگر قرار است از مبل در فضای عمومی استفاده کنید و یا فرزند کوچکی دارید ممکن است مبلمان سریع‌تر کثیف شود، می‌توانید از این پارچه برای مبلمان خود استفاده کنید.

7- هماهنگی رنگ پارچه با چوب مبلمان

یکی از نکات مهمی که در زمان خرید قسطی مبلمان باید در نظر داشته باشید، انتخاب پارچه‌هایی است که با چوب مبلمان‌تان هماهنگ هستند. چرا که اگر رنگ اشتباهی انتخاب کنید متوجه می‌شوید که مبلمان زیبایی مورد نظرتان را ندارد. در نتیجه خیلی زود از آن خسته می‌شوید. در زمان خرید مبل حتما کارتیه پارچه‌ها را کنار رنگ چوب مورد نظرتان بگذارید تا مطمئن شوید که رنگ پارچه با مبل‌هایتان هماهنگ است.

8- جهت خواب پارچه

اگر از پارچه‌های مخمل برای مبلمان خود استفاده می‌کنید باید حواس‌تان به جهت خواب پارچه باشد. چرا که پارچه مخمل در زمان استفاده تغییر می‌کند و در جهت مخالف تغییر رنگ می‌دهد. به همین دلیل استفاده از پارچه در جهت درست بسیار اهمیت دارد و می‌تواند علاوه بر بالا بردن عمر پارچه، زیبایی خانه شما را چند برابر کند. در زمان خرید مبلمان به این نکته حتما توجه کرده و مبلی را انتخاب کنید که پارچه آن در جهت درست استفاده شده باشد.

خرید قسطی مبلمان

اگر قصد خرید قسطی انواع مبلمان را دارید و می‌خواهید کالایی باکیفیت و عالی را داشته باشید، وامینه همراه شماست. برای این منظور کافی است در سامانه وامینه ثبت نام کنید. پس از آن باید مدارک خواسته شده را بارگذاری نمایید و در نهایت کالای مورد نظرتان را سفارش دهید. خرید اقساطی مبلمان با وامینه در سریع‌ترین زمان و با بهترین کیفیت انجام می‌شود. خرید بهترین مبلمان با بهترین پارچه، در وامینه مهیا شده است و شما می‌توانید با بهترین قیمت مبلمان خود را تهیه کنید.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444