نکات خرید فرش
  • 1403/02/18

نکات خرید فرش

خرید فرش نیاز به دانش‌های پایه‌ای دارد. با دانستن این نکات می‌توانید یک فرش عالی بخرید و از محصول خود برای سال‌ها استفاده کنید. حالا دراین مقاله از وامینه برای‌تان از نکاتی گفته‌ایم که موقع خرید فرش باید به آن توجه داشته باشید.


تراکم فرش

تراکم فرش با واحد شانه نشان داده می‌شود. هرچه شانه فرش بیشتر باشد یعنی فرش ریزتر بافته شده. پس نقش‌های ظریف بیشتری دارد و زیباتر است. اما ممکن است شما برای هرجایی یا برای هرنقشی نیاز به فرش با تراکم بالا نداشته باشید. مثلا نقش‌های مدرن و فضاهایی از فرش که خالی هستند، اهمیتی در تراکم فرش ندارند. پس مهم است که بدانید فرش را برای کجا و با چه شرایطی نیاز دارید.


اندازه فرش

این نکته عجیبی است اما گاهی دو فرش 9 متری از دو برند یا بافنده مختلف، ابعاد متفاوتی دارند. اگر فرش شما دستی باشد این اختلاف احتمال بیشتری دارد و ممکن است برای پهن کردن فرش به مشکلاتی بربخورید. علاوه بر 9 متری، فرش 6 و 12 متری هم ممکن است این اختلاف را داشته باشند. پس مهم است که قبل از خرید فرش سالن خود و فرش خریداری شده را متر کنید.


رنگ فرش

برای انتخاب فرش به رنگ آن دقت کنید. اگر سالن شما کوچک است پس لازم است که فرشی با رنگ یا حاشیه روشن انتخاب کنید تا خانه شما کوچک نشان داده نشود. با این کار می‌‌توانید مطمئن باشید که فرشی مناسب دارید و محیط شما با استفاده از رنگ یا فرش بد کوچک و خفه نشده است.


جنس فرش

برای بافتن فرش از مواد اولیه گوناگونی استفاده می‌شود. برخی از آنها الیاف طبیعی هستند و برخی دیگر مصنوعی. الیاف مصنوعی ممکن است برای بدن انسان و به‌خصوص کودکان مضر باشد. پس با توجه به محیط خود فرشی با جنس خوب انتخاب کنید تا خود و اعضای خانواده‌تان آسیب نبینید.


خرید فرش قسطی

اگر قصد خرید فرش اقساطی را دارید  و می‌خواهید یک کالای خوب و مناسب داشته باشید، وامینه بهترین راهکار است. با وامینه بهترین و زیباترین محصولات برای شماست.





نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-22661777داخلی 2908
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444